آیا بیشترین سود ممکن را از بازاریابی انتظار می‌برید؟


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

همه ما در چنین موقعیتی قرارگرفته‌ایم – مثلاً زودتر از موعد به ایستگاه قطار رسیده و در انتظار رسیدن قطار هستیم. یکباره متوجه می شویم که در حال توجه کردن به جزئیات بسیاری از تبلیغاتی هستیم که در حالت عادی اصلا توجهی به آنها نمی‌کنیم و به راحتی از کنار آنها می‌گذریم. اما در این موقعیت به نوعی درگیر بازاریابی انتظار شده‌ایم.

 

بازاریابی انتظار چیست؟

در مورد بازاریابی انتظار پیش از این توضیحات جامع و کافی در مطلبی در این سایت منتشرشده است که در این مطلب تنها اشاره‌ای کوتاه به تعریف آن دارم و بیشتر به نمونه‌هایی از آن در فضای مجازی اشاره می‌کنم.

 

بازاریابی انتظار شکلی قدرتمند از تبلیغات است که در آن کسب و کارها مشتریان بالقوه را در طی زمان‌هایی هدف قرار می‌دهند که این افراد در انتظار برای رخداد یک موضوع خاص دیگر هستند، اما در عین حال مراقب بوده و به دنبال لذت فوری هستند. یک تبلیغ جذاب به راحتی جلب توجه آنها را می‌کند و می‌تواند یک محصول یا خدمت جدید را به کسی معرفی کنند که چند دقیقه‌ای برای از دست دادن در اختیار دارد.

 

بازاریابی انتظار همچنین در محیط آنلاین نیز توسط کسب‌وکارهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بطور متوسط ما ۹ دقیقه در روز در انتظار لود شدن و به اصطلاح بالا آمدن صفحات مختلف سایت‌های اینترنت می‌کنیم – در حالیکه در حالت عادی انواع مختلف تبلیغات نوعی مزاحمت به حساب می‌آید، شکل مثبتی از تبلیغات وجود دارند که مورد پذیرش کاربران فضای مجازی قرار می‌گیرند.

 

Wait-Marketing1

 

صفحات فرود

ایجاد یک صفحه فرود برای نشان داده شدن بر روی صفحه اصلی سایت شما در زمانی که این صفحه اصلی در حال لود شدن است راه بسیار فوق‌العاده‌ای برای ایجاد ارتباط و تعامل با کاربران است. این صفحات می‌توانند شامل یک پیام خوشامد، برخی اطلاعات کلیدی مورد نیاز کاربر، پیشنهادهای مختلف، تصاویر یا اشاره به دنبال کردن شما از طریق شبکه‌های اجتماعی یا مشترک شدن در خبرنامه شما باشد.

 

پیام‌های در حال لود شدن

بطور مشابه، ایجاد یک لوگو جلب توجه کننده که در حال بارگذاری شدن است حاوی پیامی که ارائه‌کننده مجموعه از اطلاعات است نیز راه بسیار مناسب برای ایجاد ارتباط و برقراری تعامل با مشتریان بر روی وبسایت شما در طی زمانی است که آنها منتظر کامل شدن صفحه سایت شما می‌باشند. همچنین می‌توانید تبلیغی را در زیر این پیام به مخاطبین خود نشان دهید. مطمئناً بسیاری از کاربران شما تفکر نهفته در پشت این حرکت را درک کرده و می‌پسندند – البته برای استفاده از چنین گزینه‌هایی باید حتما به روندهای روز بازاریابی اینترنتی، مثلاً عدم استفاده از نرم‌افزار فلش و … در طراحی‌ها بسیار توجه نمود؛ چرا که مثلاً در این نمونه مطرح‌شده طراحی با نرم‌افزار فلش دیگر برای کاربران قابل‌قبول نبوده و به نوعی تأثیر ذهنی منفی بر مخاطبین نسبت به برند شما می‌گذارد.

 

متن جایگزین تصویر

قرار دادن متن جایگزین بر روی هر تصویری بر روی سایت شما قرار داده شده است، بسیار مناسب و حیاتی است و کاربرد آن اغلب در زمانی است که به هر دلیلی این تصویر بر روی صفحه‌نمایش بازدیدکننده وبسایت شما نمایش داده نمی‌شود. این متن حاوی اطلاعات مانع از خستگی و دلزدگی کاربر برای انتظار جهت نمایش تصویر می‌شود. همچنین قرار دادن یک لینک نیز می‌تواند موجب تعامل بیشتر با مخاطب شما شود – مثلاً “اگر تصویر نمایش داده نشد، اینجا را کلیک کنید.” که البته کاربر را به صفحه تماس با شما وبسایت هدایت کند. این روش می‌تواند به نوعی حرفه‌ای بودن شما را نشان دهد و شما را از دیگر رقبا این حوزه متمایز سازد.

 

شبکه‌های اجتماعی

زمانی که در پی ایجاد نوعی انگیزش هستیم، اغلب ما وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شویم. این فرصتی بسیار ارزشمند برای استفاده از تکنیک‌های بازاریابی انتظار است. مثلاً می‌توانید انتشار جریان منظمی از تصاویر جذاب را برای جلب توجه دنبال کنندگان خود در این شبکه‌ها برنامه‌ریزی کنید. پاسخ دادن به نظرات کاربران و دنبال کنندگان همراه با درج لینکی به وبسایت خودتان هم می‌تواند روش مناسبی باشد، چرا که موجب ارتباطی با مشتری شده که درنهایت ایجاد علاقه و توجه به برند شما می‌کند.




لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید