آیا جناب خان در خندوانه برند است؟ رامبد: برند مجری برنامه است! / حرف های برندی و ضد برندی رامبد جوان!


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

دنیای تبلیغات – یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فصل دوم «خندوانه» حضور عروسکی با لهجه‌ی جنوبی است که برای خود به برندی تبدیل شده است. پیش از پرداختن به «جناب‌خان»، این سوال را از رامبد جوان پرسیدیم که آیا اصلا به بِرَند‌سازی در تلویزیون اعتقاد دارد؟

 آیا جناب خان در خندوانه برند است؟ رامبد: برند مجری برنامه است! / حرف های برندی و ضد برندی رامبد جوان!

به گزارش دنیای تبلیغات به نقل از ایسنا، او در پاسخ ضمن تایید موضوع برندسازی در سیما بیان کرد: «در برنامه‌هایی مثل «خندوانه» یا «نود» مجری، برند می‌شود چون میزبان برنامه‌ است. در «خندوانه» اگر قرار بود یکسری آیتم‌های مختلفی پخش شود می‌توانستیم بگوییم که «جناب‌خان» جذاب‌ترین است ولی واقعیت این نیست، چون در این برنامه یک رامبدی وجود دارد که ممکن است دو سال دیگر کس دیگری جای او باشد، اما من برای «خندوانه» غیر از رامبد جوان فرد دیگری را نمی‌شناسم و اگر رامبد جوان را بردارید کل برنامه به هم می‌ریزد، پس جناب‌خان یک جزء و آیتمی از برنامه است و این رامبد است که در تقابل با جناب‌خان ایجاد جذابیت می‌کند.»

این صراحت کلام جوان در برند بودن خودش در «خندوانه» این سوال را در پی داشت که پس با این حساب شائبه‌ی کمرنگ شدن جناب‌خان به خاطر محبوبیت زیادتر، را رد می‌کند؟

وی با تاکید بر اینکه ماجرا اصلا این نیست، توضیح داد: «جناب خان با یک درام وارد برنامه می‌شود و این طور نیست که کلا حضور داشته باشد و با هم بداهه، حرف بزنیم. ما می‌خواهیم جناب خان همواره بالا بماند و یک ذره هم پایین نیاید. این مستلزم آن است که قصه‌ها‌، درام‌ها و موقعیت‌های نمایشی‌ جناب خان همیشه جذاب باشد و این چیزی نیست که هر روز بشود آن را انجام داد. ما نمی‌خواهیم جناب خان فراز و نشیب داشته باشد.»

وی افزود: «نمی‌گذاریم حضور همیشگی جناب خان برای مخاطب تبدیل به عادت شود، اگر او خیلی هم جذاب باشد بالاخره تبدیل به عادت می‌شود، در حالی که ما به دنبال این هستیم همیشه دل تماشاچی غنج بزند و منتظر دیدن جناب خان باشد. اصلا این قانون برنامه‌سازی است، چون مگر من چقدر امکانات ابزاری برای جذاب شدن برنامه دارم؟ آن هم وقتی‌که حتی موسیقی زنده که قانون برنامه‌ها‌ی زنده دنیاست را در اختیار ندارم؛ البته ابتدای برنامه یک گروه زنده موسیقی را در گوشه‌ای از استودیو و به شکل فشرده جای داده بودیم که مبادا دیده شوند، اما وقتی دیدیم این کار جذابیتی ندارد، به این نتیجه رسیدیم که بودن یک ارکستر کوچک به آن شکل لزومی ندارد و آن را حذف کردیم.»

لزومی ندارد کسی بداند من چقدر پول می‌گیرم

در روزهای اخیر یکی دیگر از حرف و حدیث‌هایی که زیاد شنیده می‌شد درباره اسپانسر «خندوانه» و درآمدی بود که رامبد جوان از این برنامه به دست می‌آورد. حرف و حدیث‌هایی که بیشتر در شبکه‌های مجازی مطرح شد و کارگردان «خندوانه» را هم به واکنش واداشت.

او در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه سال گذشته تلویزیون پول برنامه را داده و «خندوانه» در حال حاضر اسپانسر دارد، اظهار کرد: نکته مهم درباره این قضیه این است که اصولا اهل توضیح دادن درباره پس و پشت زندگی‌ام به دیگران نیستم. لزومی ندارد کسی بداند من چقدر پول می‌گیرم و به نظرم این بخشی از آداب معاشرت و رفتار درست اجتماعی است که‌ آدم‌ها از هم نپرسند چه‌قدر پول درمی‌آوری. من جزو آدم‌هایی هستم که معقول پول درمی‌آورم و اصلا هم آدم ارزانی نیستم. ایده برنامه «خندوانه» از من بوده‌، کارگردانی و طراحی از من بوده، اسپانسر را هم من ‌آوردم و تلاش کردم این پروژه بتواند سرپا بایستد؛ پس بدیهی است که نه تنها من بلکه کل گروه، به اندازه زحماتمان دستمزد متناسب بگیریم.»

وی همچنین اشاره کرد که «پیش از آغاز برنامه، هزینه‌ها برآورد شده بود، اما با شروع کار مواردی پیش آمد که در برنامه‌ریزی‌ها گنجانده نشده بود، مثل مشکلات هماهنگی تماشاگرانی که به استودیو می‌آمدند یا وسیله‌ای که برای ایاب و ذهاب در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت. مورد دیگر اضافه شدن بخش‌های جدید به برنامه است که از ابتدا درنظر گرفته نشده بودند مثل استندآپ‌ کمدین‌ها یا تدارک و برگزاری مسابقه «خنداننده برتر».

جوان تاکید دارد که «کمدین‌های برنامه هم دستمزد می‌گیرند؛ البته آنها دوستان من هستند ولی به هر حال کارشان همین است و باید دستمزد بگیرند.»

رامبد جوان در پایان این مصاحبه درباره‌ی مسابقه‌ای که داخل استودیو با تماشاگران برگزار می‌شود و تصاویری که در تدوین مدام کات می‌شود و حس ناخوشایندی را برای بیننده ایجاد می‌کند، گفت: «مسابقه برنامه را کمرنگ کرده‌ایم، اما یک تعهدی داریم و آن هم جایزه دادن به تماشاچی داخل استودیو است که جزو قرارهای میان ما، شبکه و اسپانسر برنامه است. در این‌باره کلی فکر کردیم که چه مسابقه‌ای می‌توان در استودیو برگزار کرد که برای تماشاگر جذاب باشد و به این نتیجه رسیدیم که عمده چیزی که برای تماشاگر می‌تواند جذاب باشد اکت و حرکت است. اما هماهنگی و ایجاد فضای حرکتی با این میزان تماشاگر، بسیار دشوار است و کنترل این مسابقات وقت زیادی از برنامه می‌گیرد. به همین دلیل گاهی از جامپ‌کات استفاده کردیم تا طولانی شدن برخی حرکات تماشاگر تلویزیون را اذیت نکند.»



لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید