ابتکار در بازاریابی موبایلی : استفاده از شکلک‌های تصویری


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

بازاریاب‌ها در حوزه بازاریابی موبایلی به راهکارهای خلاقانه‌ای برای رساندن پیام‌های خود دست می‌زنند، که استفاده از شکلک‌های تصویری از آن جمله است.

 

شرکت Appboy که درزمینهٔ اتوماسیون بازاریابی فعالیت دارد اخیراً در تحقیقات خود متوجه شده که بازاریاب‌ها در حوزه بازاریابی موبایلی – یعنی آن دسته از بازاریاب‌هایی که با ابزار همراه و به‌ویژه تلفن‌های هوشمند، پیام‌های خود را به سمع و نظر مخاطبان می‌رسانند – به استفاده از اموجی در کمپین‌های خود روی آورده‌اند.

 

اموجی (Emoji) یا شکلک به تصاویر مفهومی و صورتک‌هایی گفته می‌شود که در پیام‌های مجازی ردوبدل می‌شود؛ تقریباً چیزی شبیه استیکرهای تلگرام.

 

به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از بیزینس اینسایدر، Appboy با بررسی ۹۴۰۰ کمپین بازاریابی در پلتفرم‌های آی‌اواس(IOS) و آندروید(Android) دریافت که استفاده از اموجی در این پیام‌ها نسبت به سال گذشته ۷۷۵ درصد رشد داشته است.

 

این تحقیق همچنین نشان داد که خرده‌فروشان و بازاریاب‌های تجارت الکترونیک نیز به استفاده از اموجی علاقه‌مندند.

 

اموجی چند کاراکتر خاص به پیام می‌افزاید و همین موضوع می‌تواند توجه کاربر را به خود جلب کند.

 

بازاریابی موبایلی

 

البته اموجی تنها هنگامی مفید فایده خواهد بود که کاربر را به انجام کاری وادارد، لذا این سؤال پیش می‌آید که آیا نرخ باز شدن پیام‌های اموجی دار بیش از پیام‌هایی است که در آن‌ها اموجی به کار نرفته؟

 

Appboy می‌گوید نتوانسته تفاوتی میان این دو بیابد.

 

رویدادهای اخیر نشان می‌دهد که بازاریاب‌های موبایلی می‌کوشند با انواع ابتکارات و شیوه‌های نوین نگاه کاربر را به پیام‌های خود معطوف نمایند.

 

بر اساس این گزارش، زمانی که کاربران با گوشی‌های هوشمند خود سپری می‌کنند در حال افزایش است و پا به‌پای آن، کمپین‌های بازاریابی نیز دوران تکمیل و پیشرفت خود را سپری می‌کند.

 

از سوی دیگر این حوزه به محل رقابتی سنگین میان تولیدکنندگان محتوا و بازاریاب‌ها تبدیل‌شده است.

 

در اینجا نیز سفارشی‌سازی یک نکته کلیدی است؛ یعنی بازاریاب‌ها باید بسته به وضعیت مخاطبان خود (اعم از سن، جنسیت، محل زندگی و…)، تکنیک‌های مختلفی در کمپین‌های خود به‌کارگیرند.

 

البته زیاده‌روی در این امر پسندیده نیست و باید به گوشی همراه به‌عنوان یک ابزار شخصی و خصوصی فرد احترام گذاشت.

 

کارشناسان معتقدند افراط در این خصوص می‌تواند کاربران را به اتخاذ موضع دفاعی و استفاده از نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات یا همان «ad blocker»ها وادار کند؛ که این‌یکی کابوسی برای بازاریاب‌های دیجیتال به شمار می‌رود‌.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید