اتحادیه اروپا درباره قانون بازارهای دیجیتال به توافق می رسد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یکی از قانونگذاران ارشد پیش بینی می شود موارد اختلاف نظر در هفته های آینده حذف شوند.

مارگارت وستاگر کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا حدود یک سال قبل مجموعه ای از باید ها و نبایدها برای شرکت های بزرگ آنلاینی که داده ها را کنترل می کنند، وضع کرد که به «قانون بازارهای دیجیتال»(DMA) مشهور شده است. طبق این قوانین جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد جهانی شرکت برای نقض کنندگان قوانین وضع می شود.

قانون بازارهای دیجیتال اپل، گوگل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت را به طور خاص هدف گرفته است. البته نخست قانونگذاران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باید قانون را تایید کنند تا اجرایی شود.

آندراس شواب یکی از قانونگذارانی است که تاکنون با کشورهای عضو اتحادیه ۲ جلسه در این باره برگزار کرده است. او نسبت به دستیابی به توافق درباره قانون خوشبین است و می گوید: ما هنوز می خواهیم قانون را تا پایان مارس یا اوایل آوریل نهایی کنیم.

با این وجود به گفته او هر دو طرف در مورد نقش کمیسیون اروپا اختلاف نظر دارند. قانونگذاران اصرار دارند به عنوان تنها مجری قانون عمل کنند و حق وتو داشته باشند، حال آنکه کشورهای عضو اتحادیه می خواهند ناظران ملی اختیار عمل بیشتری در این زمینه داشته باشند و حق وتوی کمیسیون اتحادیه اروپا نیز حذف شود.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

فیس‌بوک اطلاعاتی درباره توزیع تبلیغات سیاسی افشا می کند
مرکز تبادل اطلاعات کشور باید دارای مدل اقتصادی شود
اجرای قانون شبکه های اجتماعی در فلوریدا لغو شد
مسائل کلیدی در اخلاق فضایی چیست؟