استخدام بازاریاب : سه سؤال برای مصاحبه


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

استخدام بازاریاب خوب و مناسب سخت‌تر از چیزی است که تصور کنیم، خواه شما یک مدیر ارشد بازاریابی باشید و قصد استخدام بازاریاب برای تیم خودتان را داشته باشید یا اینکه قصد جلب همکاری یک آژانس بازاریابی را داشته باشید.

 

فرایند مصاحبه کردن اغلب مملو از عدم اطمینان بوده، از دقت کافی برخوردار نیست  اغلب خیلی وابسته به طرز فکر شخص مصاحبه‌کننده است. بهترین افراد مصاحبه‌کننده اغلب به این نتیجه می‌رسند که سرمایه‌گذاری کردن بر آن زمینه وابستگی به طرز فکر شخصی یک استراتژی ثابت‌شده برای اتخاذ تصمیم‌های مبتنی بر اطلاعات در رابطه با استخدام است.

 

من شخصاً بر اساس تجربه‌های مختلفی که در حوزه بازاریابی داشته‌ام رویکردهای بسیار متنوع و مختلفی در رابطه با مصاحبه‌های استخدامی برای جذب بازاریاب دیده‌ام. از مصاحبه‌های بسیار خشک و رسمی تا مصاحبه‌های غیررسمی که بیشتر بر تجربه کاربردی و جنبه حل مسئله تأکید داشته و یا حتی آن‌هایی که بیشتر بر درک شیوه کار و مزیت‌های فرد متقاضی تأکید داشته‌اند. با در نظر گرفتن تمامی این رویکردها سعی کرده‌ام به‌طور خاص بر روی این فرایند و سؤال‌هایی تمرکز کنم که به نظر می‌رسد  موجب ایجاد تفاوتی درنتیجه نهایی استخدام می‌شود.

 

بنابراین از ابتدای کار عنوان می‌کنم که توصیه به تکیه کردن بر این پرسش‌ها تنها به‌عنوان راهی برای انتخاب فرد مناسب به‌عنوان جایگزینی برای پی بردن به توانایی و تجربه و مهارت‌های وی ندارم. بلکه توصیه می‌کنم اگر دنبال یافتن فردی برای مثلاً ایجاد تقاضا در سازمان خودتان هستید، در درجه اول دنبال کسی باشید که پیش‌ازاین در این زمینه فعالیت داشته است. حتماً توجه کنید که فرد مناسب خود را برای استخدام بازاریاب یافته‌اید و سپس از بین کاندیدهای باقی مانده جهت اتخاذ تصمیم نهایی این سؤالات را مدنظر قرار دهید:

 

استخدام بازاریاب

 

۱- امروز در دنیای بازاریابی چه موضوعی از بقیه مهم‌تر است؟

۲- چطور با شکست کنار می‌آیید؟

۳- به‌طور قانع‌کننده‌ای از هر دو جنبه موافق و مخالف یک مسئله حمایت کنید.

 



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید