استرالیا قوانین بیشتری برای گوگل و فیس بوک وضع می کند


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت استرالیا گزارشی درباره توصیه‌هایی با محور قانونگذاری بیشتر در خصوص قدرت بازاری پلتفرم‌های دیجیتالی بین المللی از جمله گوگل و فیس بوک منتشر کرده است.

این توصیه‌ها معاملاتی عادلانه برای کسب و کارها فراهم می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از اطلاعاتشان داشته باشند.

کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا که سازمان ناظر بر رقابت عادلانه در این کشور است، طی ۱۸ ماه تحقیقاتی درباره تأثیر موتور جستجوهای دیجیتالی، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی و وضعیت رقابت در رسانه و بازارهای سرویس‌های تبلیغاتی انجام داده است.

طبق این تحقیق در استرالیا از هر ۱۰۰ دلاری که برای تبلیغات آنلاین هزینه می‌شود (به غیر از آگهی‌های طبقه بندی شده) ۴۷ دلار در گوگل ،۲۴ دلار در فیس بوک و ۲۹ دلار در دیگر بازیگران بازار صرف می‌شود.

درهمین راستا دولت استرالیا توافق کرده تا قوانین قدرتمندتری در این باره وضع شود. دولت استرالیا پس از سه ماه مشاوره درباره این گزارش ۶۰۰ صفحه‌ای، تا پایان سال تصمیمات خود را اعلام می‌کند.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

خلاهای قانونی حوزه فناوری اطلاعات به مجلس یازدهم ارائه می شود
اعتراضات مردمی آمریکا رونمایی از اندروید ۱۱ را به تاخیر انداخت
۴۰ سرویس دستگاه های اجرایی تا یک ماه دیگر غیرحضوری می شود
نخستین دوره آموزشی جرم یابی دیجیتال برگزار می شود