انتقال رهبری : نقش محوری بازاریابی در موفقیت رهبر جدید – بخش دوم


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

در مقاله ای که به تاریخ ۲۷ آذر برای شما منتشر کردیم،
به نقش مهم انتقال رهبری سازمان در عملکرد بازاریابی پرداختیم و مقایسه از رویکرد بازاریابی سنتی و مدرن را با یکدیگر آغاز کردیم.
توضیحاتی در رابطه با رویکرد سنتی به بازاریابی در سازمان ها دادیم و
در این قسمت به شرحی از رویکرد بازاریابی مدرن در سازمان ها خواهیم داشت.

اما بازاریابی مدرن و با سرعت رشد بالا با مجموعهای متفاوت از اهداف آغاز میشود:

۱- اشتراک گذاری رایگان دانش به منظور اثبات تخصص و ایجاد اعتماد

آموزش پایه و اساس سیستم های حرفه ای بازاریابی با سرعت رشد بالاست و البته در دنیای
غنی از اطلاعات امروزی، مردم عموما انتظار دارند تا آموزش برای عموم مردم رایگان باشد.

مدیران هوشمند شرکت های قوی و با سابقه هم بخوبی می دانند کخ موثرترین راه برای ایجاد
اعتماد در مشتری برای خرید از شما نشان دادن بخش کوچکی از تخصص و مهارت شما در آن حوزه خاص و مورد نظر است.

بازاریابی

۲- استفاده از اهرم قدرت اینترنت برای دیده شدن و دسترسی به بازارهای بزرگتر

اما به جای انتشار این آموزش ها از طریق مجاری ارتباط گذشته اقدام به تالیف مقالات مختلفی
کردند که کاملا مرتبط با سلایق مخاطبین هدف خودشان بود. اینگونه خود را به عنوان رهبران
فکری معرفی کردند که موجب ارتقاء جایگاه و اعتبار شرکت و سازمان خودشان می شد.

این کارشناسان بخوبی می دانستند که مخاطبین امروزی آنها هر زمان که با مشکلی مواجه
باشند، به عنوان اولین گزینه به گوگل مراجعه کرده و در آن به دنبال پاسخ پرسش و مسئله خود می گردند.
پس محتوای آزاد و رایگان خود را برای پیدا شدن هر چه سریعتر و راحت تر بر اساس الگوریتم‌های
گوگل بهینه سازی کردند و به انتشار آنها از طریق وبلاگ از بستر اینترنت اقدام کردند.
درحالیکه تنها بخش کوچکی از این مخاطبین آمادگی خرید از این بنگاه ها را داشتند، اما ادامه
این روند توسط بنگاه های دیگر موجب شکل گیری جریانی از محتوای با کیفیت بالا برای مخاطبین بالقوه می‌شود.
شاید بسیاری از این مخاطبین امروز نیاز به آن خدمات نداشته باشند، اما در آینده روزی به آن
خدمات و محصولات نیاز پیدا می کنند؛ و اینجا قسمت قشنگ ماجرا آغاز می شود و آن اینکه آنها
در زمان مورد نیاز سراغ برندها و کسب و کارهایی می روند که روزی گره ای از مشکلات آنها را باز کرده اند.

۳- پرورش مخاطبین با محتوای ارزشمند تا زمانی که آنها آماده خرید باشند

طبیعی است که به منظور تبدیل خوانندگان وبلاگ به سرنخ های بالقوه خریدار نیاز به دریافت اطلاعاتی از آنها دارید.
اغلب آنها هم حاضر به رد و بدل کردن اطلاعات اندکی از خودشان (مثل نام و آدرس ایمیل) در ازاء دریافت اطلاعاتی با ارزش هستند.
پس بسیاری از این بنگاه اقدام به تولید بخشی از محتوا بطور مرتب و انتشار آن در بستر اینترنت
و وبلاگ خود در ازاء دریافت این قبیل اطلاعات از مخاطبین خود می کنند.

در ادامه وقتی که مثلا نام و آدرس ایمیل این مخاطبین را بدست آوردند، با استفاده از شیوه های
بازاریابی ایمیلی و فارغ از روش‌های هرزه‌نگاری و ایجاد مزاحمت اقدام به پرورش آنها در طی مراحل قیف فروش می‌کنند.

یعنی محتوای رایگان و منتخب خود (شامل مقالات، کتاب های الکترونیک، وبینار و ویدئو و . . .) را
از طریق ایمیل به دست آنها می رسانند. اینگونه این سرنخ ها به دانش تخصصی این بنگاه
وابسته می‌شوند و در زمان نیاز بدیهی است بدون توجه به گزینه‌های دیگر اقدام به خرید از این بنگاه‌ها می‌کنند.

اما بطور کل منظور من این نیست که بازاریابی مدرن فقط و فقط شامل بازاریابی آنلاین و اینترنتی
است، بلکه باید گفت بازاریابی مدرن آمیخته و ترکیبی از بازاریابی سنتی و مدرن با هم است.
اگر شما تاکنون از سیستم‌های بازاریابی سنتی استفاده می‌کردید و پاسخ معقولی از آن
می‌گرفتید، پس طبیعی است که باید همچنان به روش های قبلی ادامه دهید؛ ولی با توجه به
کمبودها و نقص های آن رویکرد ترکیبی از رویکرد جدید بازاریابی را هم در برنامه های آینده بگنجانید.

ادامه دارد . . .

برچسب ها: انتقال رهبری, بازاریابی, بازاریابی سنتی, بازاریابی مدرن, دوره گذار, رهبری


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف شد
آیین نامه اجرایی استانداردسازی نظام تبادل اطلاعات کشور تصویب شد
هفتاد و چهارمین دوره اصول مذاکره در باغ کتاب تهران
بلاک‌چین می‌تواند موجب توسعه اقتصادی کشور شود