اپل ۳۰ درصد ظرفیت تولید را از چین خارج می کند


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیکی ایشین ریویو (Nikki Asian Review)، اپل از شرکت های تامین کننده بزرگ تجهیزات خود خواسته تا هزینه های انتقال ۱۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید خود از چین به کشورهای دیگر حوزه آسیای جنوب شرقی را ارزیابی کنند. این شرکت در حال آماده سازی برای تغییر ساختار زنجیره تامین تجهیزات خود است.

به نظر می رسد ادامه دار شدن تنش های تجاری میان آمریکا و پکن، عامل اصلی این درخواست اپل باشد. اما منابع متعددی اعلام کرده اند حتی در صورت حل شدن اختلافات تجاری میان دو کشور، اپل از تصمیم خود منصرف نمی شود.

اپل اکنون به این نتیجه رسیده که برای تولید محصولات خود به شدت به چین وابسته است. از سوی دیگر این وابستگی نیز هر روز بیشتر می‌شود.

یکی از مدیران ارشد اجرایی آگاه از این امر می‌گوید: کاهش نرخ تولد، افزایش هزینه های نیروی کار و خطر متمرکز کردن فعالیت‌های تولیدی در یک کشور از عوامل منفی هستند که در بازار چین به چشم می‌خورند. بنابراین بدون در نظرگرفتن جنگ تجاری میان دو کشور، اپل سعی دارد از روند فعلی بازار پیروی کند و انعطاف پذیری خود را افزایش دهد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

فیس‌بوک اطلاعاتی درباره توزیع تبلیغات سیاسی افشا می کند
مرکز تبادل اطلاعات کشور باید دارای مدل اقتصادی شود
اجرای قانون شبکه های اجتماعی در فلوریدا لغو شد
مسائل کلیدی در اخلاق فضایی چیست؟