ایجاد کمپین تبلیغات گوگل


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

یک سیستم تبلیغاتی در Google AdWords، دارای ساختار نوعی به صورت زیر است: کمپین ها، گروه های تبلیغاتی، و تبلیغ ها.

21

  • کمپین: بر اساس هر یک از اهداف تجاری که در کسب و کار خود برای سیستم تبلیغات خود در نظر گرفته اید، شما نیاز دارید تا یک کمپین تبلیغاتی در اختیار داشته باشید. به طور مثال، ممکن است یک هدف شما افزایش تماس های تلفنی، و دیگر هدف شما افزایش بازدید از فروشگاه فیزیکی تان باشد. هر کمپین، یک نوع مخاطب خاص را هدف گذاری می کند که بر اساس اینکه آنها که هستند، در کجا زندگی می کنند و چه زمان هایی برای خرید از خود تمایل نشان می دهند، تنطیم می گردد. هر یک از این کمپین ها، به علاوه تنظیمات دیگری از قبیل بودجه روزانه و جایگاه های تبلیغاتی مختص خود را نیز دارند.
  • گروه تبلیغاتی: این گروه ها (موسوم به Ad Group)، به نوع محصولات و خدمات شما اشاره می کنند. (اگر کمپین خود را به عنوان یک فروشگاه زنجیره ای فرض کنید، گروه های تبلیغاتی به منزله غرفه های فروشگاهی موجود در آن فروشگاه خواهند بود.) برای هر یک از گروه های تبلیغاتی، شما کلید واژه هایی را در نظر خواهید گرفت که توسط افراد در هنگام جستجوی محصولات و خدمات کسب و کار شما به کار می روند. همچنین، شما می توانید کلید واژه های منفی را نیز به گروه های تبلیغاتی خود اضافه کنید که اگر چه با موضوع کسب و کار شما همردیف هستند، اما ارتباط محتوایی ندارند. این موضوع کمک می کند تا تبلیغ شما به افرادی که این نوع محصولات غیر مرتبط را جستجو می کنند، نمایش داده نشود.
  • تبلیغ ها: تبلیغ ها همان چیزی است که شما می خواهید در هنگامی که افراد کلید واژه ای را که در گروه تبلیغاتی خود انتخاب کرده اید، جستجو می کنند، به آنها نمایش داده شود. به یاد داشته باشید که باید نکات برجسته سیستم فروش خود را در تبلیغ های خود بکار ببرید. به طور مثال، اگر تحویل رایگان یکی از نکات برجسته سیستم فروش شماست، شما باید از عبارت “تحویل رایگان” در متن تبلیغ خود استفاده نمائید. به کمک برخی از ویژگی های مندرج در اکانت تبلیغات خود، شما همچنین، می توانید اطلاعات دیگری از کسب و کار خود را در تبلیغ خود ذکر نمائید – یک تلفن تماس، لینک هایی به برخی از صفحات مهم وبسایت تان، و نقشه فروشگاه فیزیکی تان.



لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید