این اشتباهات حوزه تبلیغات موجب کاهش نرخ تبدیل شما می‌شود


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به‌عنوان یک کارشناس بازاریابی که خودش را به بازاریابی در حوزه دیجیتال اختصاص داده است، حتما به‌خوبی به اهمیت تبلیغات در ترویج برند واقف هستید. می‌دانید که استفاده از روابط عمومی بسیار حیاتی است، همچنین ایجاد لیست مخاطبین و مشتریان، روش‌های خلاقانه در سرعت بخشیدن به کار و نیز اتوماسیون بازاریابی در دستیبایی به نتیجه مطلوب . . . 

 

بااین‌وجود، بازهم به‌خوبی می‌دانید که استفاده از تبلیغات یک روش فوق‌العاده برای جذب و ترغیب مخاطبین به تعامل و درنهایت خرید از شما است.

 

زمانی که نوبت به طراحی و تدوین متون تبلیغاتی و به‌طورکلی برنامه‌ریزی تبلیغات می‌رسد، باید توجه داشته باشید که ارتکاب اشتباه بسیار اشتباه و زیانبار است. تا جایی که برخی از این اشتباه‌ها که توسط مدیران و کارشناسان عرصه تبلیغات هم روی می‌دهد، بجای جذب و جلب مخاطبین موجب، موجب دور شدن و دل‌زده شدن آنها از کسب‌وکار و برند موردنظر می‌شود.

 

در ادامه ۵ مورد از این خطاها را در عرصه تبلیغات موردبررسی قرار می‌دهیم که در عمل موجب کاهش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه شما می‌شوند:

 

۱- محتوای تبلیغاتی گمراه‌کننده

روش‌های مختلفی برای به مرگ رساندن شرکت خودتان وجود دارد، که یکی از آنها قول دادن بیش از توان به مشتریان و در عمل برآورده کردن کمتر از حد انتظار ایجادشده برای مشتری است.

اگر محتوای تبلیغاتی شما فقط و فقط به‌عنوان یک طعمه برای جذب کلیک و وارد شدن مشتری به سایت شما تهیه‌شده باشد و اصلاً در راستای برآورده کردن قولی که در ابتدا از طریق آن به مشتری داده‌اید اقدام نکنید، به دو دلیل در حال صدمه زدن به شرکت خودتان هستید. در درجه اول در حال پرداخت هزینه برای تبلیغات و به دست آوردن کلیکی هستید که مشتری برای شما به ارمغان نمی‌آورد و دوم اینکه زمانی که مخاطب شما متوجه می‌شود شما قولی که در تبلیغ داده‌اید را برآورده نکرده‌اید و برنامه‌ای برای برآورده کردن آن‌هم ندارید، تصور می‌کند که شما با این کار سوء نیتی در نظر داشته‌اید. اگر این قول غیرواقعی را به تعداد افرادی زیادی بدهید، بعد از مدت کوتاهی اعتباری کاملاً منفی در بازار برای خودتان ایجاد کرده‌اید.

همواره توجه داشته باشید که تبلیغات شما باید مشتری را به‌سوی محصول و خدمات شما جلب کند، اما نباید موجب سوءتعبیر از قصد و نیت شما شود.

به یاد داشته باشید، که یکی از بهترین فن‌های روابط عمومی قول دادن در حد و اندازه کم و سپس ارائه خدمات در حدی فراتر از آن تعهد است.

 

تبلیغات

 

۲- تمرکز ویژه بر نرخ کلیک‌های انجام‌گرفته

به‌عنوان یک کارشناس بازاریابی و تبلیغات به‌خوبی از اهمیت نرخ کلیک‌های انجام‌گرفته اطلاع دارید، اما به‌خوبی این موضوع را هم می‌دانید که این معیار تنها معیار مهم در ارزیابی نتیجه حاصل‌شده یک کمپین تبلیغاتی است.

بلکه معیار مهم در ارزیابی نتیجه و مؤثر واقع‌شدن یک کمپین تبلیغاتی نرخ بازگشت سرمایه شما است. اینکه اگر نرخ کلیک شدن بر ریو تبلیغات شما برابر با ۹۰% باشد و نرخ تبدیل شما برابر با ۰% باشد، هیچ اهمیتی ندارد. نکته مهم در اینجا این است که شما در جذب مخاطب بسیار موفق عمل می‌کنید، اما قادر به نهایی کردن فروش و پیشنهاد خودتان نیستید.

درحالی‌که برعکس این وضعیت، یعنی داشتن نرخ کلیک پایین اما نرخ تبدیل بالا از اهمیت بالاتری برخوردار است.

 

۳- عدم توجه به آزمون تست خرد

ممکن است سالیان بسیار زیادی تجربه کار و فعالیت در عرصه بازاریابی اینترنتی را داشته باشید، اما این هیچ معنا یا مزیت خاصی برای شما نباید به‌حساب بیاید. چراکه هرگز از پاسخ به تمام سؤالات برخوردار نیستید.

هیچ‌کس پاسخ تمام سؤالات در این زمینه را ندارد. چراکه فن‌آوری و علم در حال تغییر مداوم است، مردم با این تغییرات در حال انطباق هستند و بازاریابان هم برای کسب موفقیت نیاز به پذیرفتن و استفاده از تغییرات دارند.

به همین دلیل است که استفاده از تست خرد (A/B) اهمیت دارد. شما ممکن است در مورد محتوای یک تبلیغ اطمینان ۱۰۰% داشته باشید، اما یکی از اعضای تیم شما نظر دیگری داشته باشد. چرا نباید برای آزمون کردن نظر وی از تست خرد استفاده کنیم و ببینیم کدام‌یک بهتر است و نتیجه بهتری در بردارد؟ گاهی اوقات ممکن است از نتیجه شگفت‌زده شوید.

 

۴- عدم توجه و نادیده گرفتن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه ترین راه‌ها برای ترویج برند شما استفاده از تبلیغاتی است که در شبکه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شود و خوشبختانه امروزه تعداد بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هستند که امکان نمایش تبلیغات را برای مخاطبین فراهم می‌آورند.

توجه داشته باشید که یک تصویر در برخی مواقع بیش از ۱۰۰۰ کلمه ارزش دارد. یک تصویر جذاب و گیرا تهیه کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی در معرض دید بازار هدف خود قرار دهید.

 

۵- استفاده از یک تبلیغ به‌صورت مکرر

تنوع نمک زندگی است. این جمله هرگز و در هیچ حوزه‌ای این‌چنین تأثیر و اهمیت که در حوزه تبلیغات دارد را نداشته و نخواهد داشت.

آخرین باری که یک تبلیغ از برند مک‌دونالد دیدید که از شعار “You deserve a break today” – به معنای شما به یک تفریح نیاز دارید – استفاده کرده بود، به چه زمانی برمی‌گردد؟ استفاده از این شعار زمانی مناسب بود و از آن استفاده می‌شود، اما زمان آن سپری‌شده و مک‌دونالد هم از آن دوران فاصله گرفته است.

تبلیغات قدیمی شما ممکن است از نرخ تبدیل بالایی برخوردار بوده باشند، اما الآن دیگر باید خلاقانه برخورد کنید و تبلیغ جدیدی طراحی کنید تا از این طریق کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

 

پس توجه داشته باشید که اشتباهات ساده‌ای وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید و به کسب‌وکار خودتان صدمات جبران‌ناپذیری وارد کنید، اما با قدری تحقیق و مطالعه می‌توانید از بسیاری از این موارد جلوگیری کنید.

شما اشتباهی درزمینهٔ تبلیغات می‌شناسید که باید در این دسته جای می‌گرفت اما ازنظر دورمانده باشد؟

 



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

پاسخی بگذارید