بازی بزرگان… / وقتی جگوار، بنز را مرغ می داند…


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

بازی بزرگان… / وقتی جگوار، بنز را مرغ می داند…

دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان– یک اشتباه در تبلیغات کافی است تا تصویری را از یک برند، هر چند باشکوه،  خدشه دار کند. بازی بزرگان بی رحم است. مخصوصا وقتی زمین بازی، زمینِ بی رحم تبلیغات باشد. اینکه بنز بخواهد حرکت گردن مرغ را وقتی بدنش را تکان می دهی ثابت نگهدارد، و گره اش بزند به یک قابلیت جدید به اسم:

Magic body control

به نظر خلاقانه می رسد. مخصوصا با آگهی خوش ریتیم و خوش ساختی که ساخته. اما یک هوش و شیطنت -که لازمه تبلیغات موفق است- کافیست این ایده جذاب را به یک تصویر ناخوشایند تبدیل کند. طوری که خلاقیت در ایده، به طور معکوسی برای برند کار کند. جگوار، که نام گونه ای پلنگ وحشی است و نام و لوگوی اتوموبیل جگوار هم از آن است، مرغ خلاق بنز را در یک چشم بهم زدن پر پر می کند! چهره هوشمندانه مسخره انتخاب شده مردی که مرغِ بنز را در آگهی جگوار هدایت می کند را همراه بازی عالی اش در تصویر داریم که دارد همان آگهی بنز را باز سازی می کند که ناگهان مرغ بیچاره، پر پر می شود و این شعار بر روی تصویر می آید:

? Magic body control

.We prefer cat-like reflexes

این گونه است که با رذالت قابل احترامِ تبلیغاتی، نه آن قابلیت را، که خود بنز را با مرغ گره می زند و در کنار پلنگِ درنده اش قرار می دهد. طوری که دلمان به حال بنزِ همیشه مغروزِ همیشه با شکوِ حالا خوار و ضعیف شده می سوزد.

اسم آگهی اش را هم با بی رحمیِ حساب شده ای می گذارد جگوار و مرغ!

جگوار و مرغ (بنز)[دانلود]

نویسنده : امیرحسین نوریان

موسس و سردبیر دنیای تبلیغات
منتقد و تحلیلگر تبلیغات /
مشاور تبلیغات و برندسازی


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید