بیشتر از ۲۰ مثال عجیب و غریب از بازاریابی چریکی – بخش دوم


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

در بخش اول از این مطلب گفتیم که
وقتی استراتژی های کلاسیک بازاریابی برای کارهای تبلیغاتی جوابگو نیستند ندارند، چاره ای
جز متوسل شدن به شیوه های چریکی بازاریابی و تبلیغات باقی نمی ماند. در واقع این
شیوه های بازاریابی چریکی نیروهای فوق العاده هستند که استراتژی های ویژه ای به توسط
آنها شکل می گیرد تا به توسط آنها موج های عظیم آرام شده و دشمن شکست بخورد.

بازاریابی چریکی یک جایگزین فوق العاده برای بازاریابی سنتی است. این نوع از بازاریابی بر تفکر
خلاق و بدیع استوار است، در واقعی جایی که تخیل و ابتکار بودجه های سرسام آور بازاریابی را
زیر پا می گذارد.

۲۰ مثال عجیب و غریب از بازاریابی چریکی

AXE

بازاریابی چریکی

اسپری بدن AXE از برچسب های شخصی سازی شده ای استفاده کرده است که در کنار علائم
کلاسیک خروج که نشان دهنده یک مرد در حال دویدن به سمت درب خروجی است، قرار
می‌گیرد. این برچسب های اضافه شده داستانی را در رابطه با مرد به تصویر کشیده شده در
تصویر اولیه در ذهن مخاطب خلق می کند – در حالیکه همه ما تا امروز تصور می کردیم مرد
داستان ما در حال فرار از آتش بوده است.

Dixcovery Channel

بازاریابی چریکی

شبکه دیسکاوری به استفاده کنندگان از سواحل دریا در رابطه نزدیک بودن هفته کوسه یا shark week
با قرار دادن تابلوهای گاز زده شده در طول ساحل هشدار می دهد. (shark week هفته ای
است که این شبکه تلویزیونی پی می گیرد)

همچنان که در بخش اول این مطلب یادآوری کردیم، نمونه های بازاریابی چریکی فقط در محیط
شهری دیده نمی شود، بلکه می توان نمونه هایی از آنها را در تبلیغات چاپی هم دید. تبلیغ این
مجله که موضوع آن در رابطه با کاهش وزن و مسائل مرتبط با آن است، با جدا شدن قطعات
سوراخ سوراخ شده توسط خوانندگان تغییر شکل داده و نتیجه رژیم گرفتن را به مخاطبین نشان
می دهد.

Swiss Skydive

بازاریابی چریکی

این برچسب کف اتاق آسانسورها چسبیده شده و به استفاده کنندگان از آسانسورها تجربه و
حس چتربازی در سوئیس را می دهد.

Raising awareness of Alzheimer’s disease

بازاریابی چریکی

یک سازمان که رسالت خود را بر بالا بردن آگاهی عمومی در رابطه با بیماری آلزایمر قرار داده
است، یک استراتژی هوشمندانه بازاریابی خلق کرده که شامل استفاده از نقشه شهرها
می‌شود. در این استراتژی که از نقشه های شهر هامبورگ استفاده می شد، نقشه ها را به
بادجه های اطلاع رسانی برای توریست ها تحویل می دادند. ام توریست ها پس از تحویل گرفتن
این نقشه ها و باز کردن آن، با طرحی از خیابان های شهر هامبورگ روبرو می شدند که در آن
خیابان های مشخص شده هیچ یک نام و نشانی نداشتند و در واقع حس و حال و سردرگمی
یک بیمار مبتلا به آلزایمر را به مخاطب نشان می دادند.

IKEA

بازاریابی چریکی

در دنیا هیچ کمبودی برای پله وجود ندارد و تعدادی از تاکتیک های بازاریابی چریکی سرشار از
نبوغ از این پله ها به نفع خود و کسب و کارهای مرتبط با خود استفاده می کنند. در این تبلیغ
خلاقانه از شرکت IKEA می بینید که چگونه به کاربران یادآوری شده است که مبلمان این برند
چگونه در فضاهای خانگی صرفه جویی می کند.

King Kong 3D

بازاریابی چریکی

این کمپین بازاریابی چریکی برای برند King Kong 3D موجب شده بود که مردم عبوری از کنار آن
عکس ها و تصاویری زیادی از صحنه کمپین تهیه کرده و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.
فکر می کنم نیاز به توضیح بیشتر در مورد کمپین نباشد و تصویر گویا است. توضیح فقط اینکه King Kong 3D
یک بازی کامپیوتری با محوریت دایناسورها و … است.

Maximum Ride

بازاریابی چریکی

مشابه تبلیغ استفاده شده در کف آسانسور که بالاتر با هم دیدیم، این تبلیغ برای مجموعه
کتاب‌های Maximum Ride از لبه یک راه پله بیرونی و مشرف به خیابان یک ساختمان به عنوان
ابزاری در توهم بصری خودشان استفاده کنند. توضیح اینکه داستان این مجموعه کتاب در مورد
رفتارهای هیجان انگیز نوجوانانی است که بالدار بوده و از جمله قادر به پرواز بوده اند.

Mr. Clean

بازاریابی چریکی

خطوط عابر پیاده یکی دیگر از ساختارهای شهری هستند که اغلب توسط بازاریابان چریکی مورد
استفاده قرار می گیرند. در این مثال، آقای کلین قدرت پاک کنندگی خودش را با استفاده از این
خطوط بخوبی نشان داده است.

National Geographic

بازاریابی چریکی

مجله نشنال جئوگرافیک به کاربران خود یادآوری می کند که گرفتن آن عکس فوق العاده در واقع
چقدر سخت و دشوار است.

Beau Rivage Resort Casino

بازاریابی چریکی

مرکز تفریحی Beau Rivage Resort Casino از نقاله های حمل چمدان در فرودگاه به منظور جلب
توجه مخاطبین در زمانی که در انتظار رسیدن چمدان های خود هستند، استفاده کرده است. این
روش همچنین یک روش فوق العاده و خلاقانه برای هدف گیری مخاطب است، چرا که افرادی که
قدرت و تمکن مالی مسافرت دارند، مطمئنا تمکن مالی استفاده از خدمات یک مرکز تفریحی
لوکس را هم دارند.

Tyskie

بازاریابی چریکی

برند Tyskie که برند تولید کننده نوشیدنی است، دسته های معمولی در را به گونه ای تغییر داده
که به مشتری یا بازدید کننده استفاده از یک نوشیدنی خنک را یادآوری کند.

Unisef

بازاریابی چریکی

یونیسف به ساکنین شهرهای بزرگ یادآوری می کند که میلیون انسان در سراسر دنیا وجود
دارند که دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند.

Duracell

بازاریابی چریکی

باطری دوراسل پوسترهای چراغ قوه خود را به فضاهای روشن و پر نور اضافه می کند تا از این
طریق به کاربران قدرت باطری های تولید خودش را یادآوری کند.

Cover Girl

بازاریابی چریکی

برند لوازم آرایش Cover Girl از یک در گردان در سطح شهر به منظور تقلید کردن از کاربری شانه
ریمل مژه و ابرو استفاده می کند.

Burn 60

بازاریابی چریکی

برند Burn 60 که ظاهرا تولید کننده یک داروی لاغری است به شکلی خلاقانه از کیسه های
بندی در این تبلیغ فیزیکی با استفاده از اصول چریکی استفاده کرده است. در صنعتی که مملوء
از قول های دروغین و ادعاهای بزرگ است، سادگی این طراحی موجب متمایز شدن برند
مربوطه از دیگر داروهای درمانی و رژیمی می شود.

Copenhagen Zoo

بازاریابی چریکی

باغ وحش شهر کپنهاگ یک اتوبوس شهری را با یک طراحی فوق العاده پوشش داده که بطور
جالبی جلب توجه تمامی شهروندان و مردم را می کند.

Colgate

بازاریابی چریکی

برند colgate پوب بستنی هایی را به شکل مسواک طراحی کرده و از آنها در داخل بستنی های
کیم استفاده کرده است که به کودکان و نیز بزرگسالان اهمیت استفاده از مسواک و مسواک
زدن را یادآوری می کند. همچنین به نوعی اهمیت استفاده از خمیردندان colgate در مسواک
زدن را تذکر می دهد.

این استراتژی مضطرب کننده (اما اثربخش) بازاریابی چریکی از طرف کمپینی بر علیه مین های
زمینی از بسته های سس رستوران ها به منظور هدایت ترس و وحشت ناشی از مین های
زمینی و زخمی شدن قربانیان با آنها در کشورها جنگ زده به داخل فضای گرم خانواده ها
استفاده شده است.

امروز در مسیر بازگشت به منزل سعی کنید به اطراف خود بیشتر دقت کنید و شرایط مناسب
برای قرار گیری تبلیغات خلاقانه کمپین بازاریابی چریکی خود را پیدا کنید – مثلا راه پله ها،
نیمکت ها، گوشه ها کنج های خیابان هر یک می توانند بستری برای شاهکار بازاریابی شما
باشند.

همراهان عزیز، اگر تمایل دارید جادوی استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط را با تمام وجود درک کنید، می توانید با خرید محصول ” دوره بازاریابی چریکی ” بیاموزید که چگونه با هزینه ای اندک و با صرف انرژی و پشتکار و تخیل تان از رقبای بزرگ پیشی بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …

برچسب ها: بازاریابی چریکی, مثال بازاریابی چریکی, کمپین بازاریابی چریکی


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

هوش مصنوعی دستکاری عکس با فوتوشاپ را فاش می کند
دسترسی غیرمجاز به پیامکهای فعالسازی موبایل ممکن نیست
همکاری سازمان فضایی در برنامه بورسیه دانشگاههای آسیا اقیانوسیه
حساب کاربری توئیتر و فیس بوک حزب الله لبنان مسدود شد