بیش از ۵۰ نکته و راهکار برای بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی – بخش ششم


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

در بخش‌های قبلی از این سری مقاله‌ها در رابطه با نکات بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی
که در تاریخ‌های ۱۶ آذر، ۲۱ آذر، ۲۴ آذر، ۲۸ آذر و ۳ دی منتشر شده است به شبکه‌های مختلفی از قبیل توئیتر، فیسبوک، یوتیوب، ویمئو، لینکدین و گوگل + پرداختیم.

می دانم که شاید قدری ادامه دار شدن این مقاله برایتان سخت و ملال آور شده باشد، اما
مطلب امروز در واقع بخش آخر از این سری مقاله است و به یکی از بهترین و کاربردی ترین
شبکه‌های تصویری خصوصا در ایران می پردازد که مخاطبین جوانی هم برای خودش دارد.

تصاویری را همراه با یک لینک از محتوای وبسایت منتشر کنید

همراه کردن تصاویر با محتوای متنی وبلاگ یا دیگر محتوای تولید شده در وبسایت یک فراخوان به
عمل را به محرک بصری شما اضافه می کند. از این طریق، زیرساخت های اجتماعی تصویری
تبدیل به پیکان ها و نشان هایی قابل اعتماد به سوی محتوای شما می شود.

تصاویر منحصر به فرد از پشت صحنه کار و زندگی شخصی خود منتشر کنید

با مخاطبین خود رابطه ای نزدیک برقرار کنید؛ تصاویری شخصی از محیط پشت صحنه سازمان و
محل کار خود تهیه کرده و با مخاطبین به اشتراک بگذارید. این تصاویری حس ویژه بودن به
مخاطبین شما ارائه می کند.

اینستاگرام

تخفیف ها و جشنواره های خود را با تصاویر اطلاع رسانی کنید

تخفیف ها و جشنواره های خود را به محتوای بصری خود متصل کنید تا تعامل با مخاطب و نرخ
تبدیل مشتری را افزایش دهید و همچنین یک فراخوان به عمل ایجاد کنید که مخاطبین را به
سمت محتوای بیشتری از وبسایت خود هدایت کنید.

دنبال کننده های خود را تبدیل به منبع محتوا کنید

از مخاطبین و دنبال کننده های بخواهید که تصاویری تهیه کنند که در آن تصاویر به نوعی به برند
شما اشاره شده باشد و بهترین تهیه کنندگان این دست از محتوا را معرفی کرده و به آنها
جوایزی بدهید. به منظور قدرتمند ساختن ارتباط به نوعی حس مالکیت نسبت به برند را به آنها بدهید.

محتوای جانبی و خارجی با کیفیت بسیار بالا به اشتراک بگذارید

حتی اگر یک موضوع خاص ارتباطی به محصول اصلی یا برند شما نداشته باشد، اما از نظر
مخاطب شما جذاب و جالب باشد، قطعا ارزش اشتراک گذاری دارد. از آنجایی که اینستاگرام یک
زیرساخت اشتراک گذاری تصویر است، می توانند دنیایی از امکانات جدید بصری را برای شما به ارمغان بیاورند.

چه کسانی از اینستاگرام استفاده می کنند؟

بر اساس اطلاعات آماری که در این رابطه وجود دارد، باید گفت تعداد کمتری از کاربران این
زیرساخت اجتماعی شامل بازاریابان صنعتی هستند که شامل ۷% از این بازاریابان می شوند.

از طرفی ۱۲% از بازاریابان فعال در عرصه بازاریابی و فروش کالا های مصرفی هم در این شبکه
اجتماعی و البته حرفه ای به فعالیت ترویجی و ترفیعی خود مشغول هستند.

چه برندی به طور حرفه ای درست از اینستاگرام بهره می برد؟

برند رِد بول با داشتن چیزی در حدود ۴۵۰۰۰۰ دنبال کننده و با استفاده از حمایت ها مالی از برندهای ورزشی دنبال کننده های خود را به وجد می آورد:

  • برند رِد بول تصاویر هیجان انگیزی از بازیکنان اسکیت، اسنوبورد و دیگر ورزش های
    قهرمانی را به اشتراک می گذارد که موجب قدرت بخشیدن به برند خودش می شود و
    البته در این تصاویر از قوطی های محصولات خود هم یاد می کند.
  • هشتگ هایی از قبیل #به_شما_بال_میدهد بطور مکرر همراه با این تصاویر مورد استفاده قرار گرفته اینگونه بهتر از همیشه برند را برای مصرف کننده یادآوری می کند.

برچسب ها: اینستاگرام, بازاریابی محتوا, شبکه های اجتماعی, محتوا


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف شد
آیین نامه اجرایی استانداردسازی نظام تبادل اطلاعات کشور تصویب شد
هفتاد و چهارمین دوره اصول مذاکره در باغ کتاب تهران
بلاک‌چین می‌تواند موجب توسعه اقتصادی کشور شود