تأثیرات احتمالی خریده شدن لینکدین توسط مایکروسافت بر بازاریابی آنلاین


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

لینکدین

خبری که در ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) در صدر اخبار فناوری اطلاعات قرار گرفت، کوتاه ولی بسیار عمیق بود: مایکروسافت با پرداخت ۲۶ میلیارد دلار شبکه اجتماعی لینکدین را خریداری و تصاحب نموده است.

این معامله که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین خرید تاریخ مایکروسافت یاد می‌شود، نگاه کارشناسان را به خود جلب کرده و تحلیلگران از ابعاد گوناگون در حال تحلیل این رویداد هستند و هر یک می‌کوشند به فراخور معلومات و تجربه‌ای که دارند، تأثیر این ادغام را بر حوزه‌های مختلف دیجیتال بررسی و یا پیش‌بینی کند.

یکی از سؤالاتی که در این میان مطرح می‌شود این است که خریده شدن لینکدین توسط مایکروسافت چه تأثیری بر دنیای بازاریابی آنلاین از خود بر جای خواهد گذاشت؟

به گزارش  [ibazaryabi.com]ریچل پاور (Rachael Power) کارشناس وب‌سایت Marketing Tech News در این خصوص به رشد سال‌به‌سال درآمدهای لینکدین اشاره می‌کند و می‌گوید از سال ۲۰۰۸ که جف وینر (Jeff Weiner) مدیرعامل فعلی لینکدین به این شبکه پیوست، تعداد کارمندان لینکدین به ۱۰ هزار تن و کاربران آن نیز به ۴۳۳ میلیون نفر رسیده است.

لینکدین

این خود از قدرت و مدیریت بالای آقای وینر حکایت دارد.

این مدیر ۴۶ ساله در نامه‌ای سرگشاده خطاب به کارمندان لینکدین، با استقبال از پیوستن لینکدین به مایکروسافت، برخی آثار و نتایج احتمالی این ادغام را تا حدودی شرح داده است.

وی می‌گوید این معامله می‌تواند به لینکدین کمک کند که با استفاده از شبکه اجتماعی و با اتکا به چند صد میلیون کاربری که در اختیار دارد، به ظرفیت‌های پنهان خود دست یابد.

این موضوع حتی می‌تواند بهبود برخی قابلیت‌های Outlook و Dynamic CRM مایکروسافت را نیز به دنبال داشته باشد.

برخی رئوس مطالب مورداشاره جف وینر به این شرح است:

  1. همکاری با مایکروسافت برای نوآوری در ارائه راه‌حل‌های سازمانی،
  1. امکان دستیابی به کاربران مایکروسافت در هر کجای اکوسیستم این شرکت،
  1. بازتعریف فروش اجتماعی (Social Selling) از طریق یکپارچگی Sales Navigator با Dynamics،
  1. استفاده از قابلیت‌های آبونمان لینکدین برای ارائه فرصت‌های جدید به آن دسته از فریلنسرها و افراد مستقل ارائه‌دهنده خدمات که از اپ های مایکروسافت استفاده می‌کنند.

درواقع آقای وینر می‌خواهد به کارمندانش بگوید که لینکدین قصد دارد در خط اول نوآوری باشد و به‌جای آنکه از شرکت‌هایی نظیر اپل و آمازون دنباله‌روی کند، خود به یکی از بازیگران اصلی این صحنه تبدیل شود.

به نظر می‌رسد خریده شدن لینکدین توسط مایکروسافت، امکان دستیابی به آرزوهای آقای وینر را شدنی و در دسترس نموده است.

نوشته تأثیرات احتمالی خریده شدن لینکدین توسط مایکروسافت بر بازاریابی آنلاین اولین بار در مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش پدیدار شد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید