تبلیغ زیبای فستیوال کمدی ملبورن


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

تبلیغ زیبای فستیوال کمدی ملبورن

دنیای تبلیغات- سعید سرحدی- فیلم کوتاهی که مشاهده می‌کنید ، به کارگردانی «استیو راجرز» و تهیه کنندگی شرکتClemenger BBDO بعنوان تیزر «فستیوال بین المللی کمدی ملبورن» تولید شده است .ایده پردازان این اثر به درستی ، ساختار کمدی موقعیت را برای تبلیغ این جشنواره انتخاب کرده اند .

کمدی موقعیت حول محور شخصیت-موقعیت میچرخد بگونه ای که رفتار و گفتار شخصیتها و یا اضافه و کم شدن آنها از داستان ، روابط بین آنها را دچار فراز و فرود میکند و همین اتفاق موجب خلق موقعیتهای تازه و خنده دار می‌شود.هرچقدر شدت گرفتاریهای بوجود آمده بیشتر شود مخاطب به بلاهت شخصیتهای داستان و موقعیتی که آنها خواسته و یا ناخواسته دچارش شده اند بیشتر خواهد خندید .داستان این فیلم با معرفی شخصیت زنی که مشغول مرتب کردن انباری خانه است آغاز می شود ، اضافه شدن شخصیت مرد به داستان و مواجهه ی زن با شوهر سرخوش و بذله گو ، موقعیت خنده داری را موجب می شود. اوج داستان با ورود شخصیت سوم شکل میگیرد ، شخصیتی که لباس خانه بر تن دارد و با ایستادن در کنار زن ، بیننده را متوجه پیچیدگی روابط بین این سه نفر میکند و او همراه با همه ی شخصیتهای فیلم متوجه میشود که مرد در «شوخی کردن» زیاده روی کرده است. در پایان ، تلخیِ لبخند شخصیت اول که متوجه اشتباه خود شده و جمله ی تبلیغاتی فستیوال ، پایان بندی بی نظیری را رقم میزند:

« کمدی را به کمدین‌ها بسپارید »

 

و در ادامه سناریوی این فیلم را بخوانید :

زنی مشغول مرتب کردن انباری خانه است . او چمدانی خاک گرفته را از لابلای خرت و پرت های انباری بیرون میکشد و آنرا باز می کند.مردی (شوهر) که درون چمدان پنهان شده ، فریاد میزند و همین باعث وحشت و حیرت زن میشود .زن جیغ می کشد و وحشت‌زده به عقب می پرد.

مرد (قهقهه میزند) : باید الان قیافه ت رو ببینی عزیزدلم !

زن (شوکه شده) : تمام این مدت داخل چمدون بودی ؟!

مرد خنده کنان به نشانه ی تایید ،سرش را تکان میدهد.

زن (با تعجب و حیرت) : ما فکر کردیم تو مُردی !

مرد داخل چمدان به شدت به قهقهه زدن ادامه می دهد.

مرد دوم (دوست سابق و شوهر فعلی) وارد صحنه میشود و در کنار زن می ایستد.

مرد داخل چمدان (حالا شوهر سابق) با خنده : جِف!!! تو اینجا چکار میکنی ؟؟!!

مرد دوم (شوکه شده) : ما فکر کردیم تو مُردی !

خنده به آرامی از روی لبهای مرد داخل چمدان که تازه متوجه پیامد شوخی احمقانه ی خود شده است ، محو می شود.

 

 

 

[دانلود]

نویسنده :

موسس و سردبیر دنیای تبلیغات
کارشناس ارشد MBA با گرایش مارکتینگ/
مشاور مارکتینگ، تبلیغات و برندینگ


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!




لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید