تحقیقات ضد انحصار از شرکت علی بابا در چین آغاز شد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، علی بابا از جمله برترین شرکت‌های فناوری چین است که در سال‌های اخیر به رفتارهای انحصارطلبانه بر ضد شرکت‌های رقیب متهم شده است.

از همین رو رگولاتوری چین تحقیقاتی را در مورد علی بابا آغاز کرده تا اقدامات این شرکت را به طور دقیق بررسی کند. بر اساس اطلاعیه کوتاه اداره دولتی قانون گذاری بازار چین، تحقیقات ضد انحصار از علی بابا آغاز شده است. گفته می‌شود علی بابا فروشندگان اقلام مختلف را مجبور می‌کند تا آنها را به طور انحصاری بر روی پلتفرم این شرکت به فروش برسانند تا از این طریق کسب و کار دیگر سایت‌ها و خدمات تجارت الکترونیک در چین بی رونق شود. از جمله رقبای جدی علی بابا که نسبت به این مساله اعتراض دارند، می‌توان به جی دی دات کام و پیندودو اشاره کرد.

چین در نوامبر گذشته نیز قوانینی را به تصویب رساند که به موجب آن شرکت‌های فناوری باید مقدار جمع‌آوری داده‌های شخصی مشتریان خود را محدود کنند تا حریم شخصی و امنیت آنها محفوظ بماند.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

لاوصولی ۳۳ میلیارد تومان از مطالبات شرکت ارتباطات زیرساخت
الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی قبل از قطع تلفن ثابت
رویکرد غیرسازنده فیس‌بوک در زمینه همکاری با رسانه‌های استرالیا
هیچ منعی برای توسعه ارتباطات بین‌الملل وجود ندارد