تحقیق در مورد عملکرد مشکوک برنامه‌های بلوکه کننده تبلیغات آنلاین


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، برخی کارشناسان می‌گویند شرکت‌های بلوکه کننده تبلیغات اینترنتی که به همین منظور نرم افزارهایی را تولید و عرضه می‌کنند، ممکن است پشت پرده با برخی آگهی دهندگان برای بلوکه نکردن تبلیغات آنها در فضای مجازی به توافق رسیده باشند.

گفته می‌شود در همین راستا پول‌هایی نیز از سوی برخی مؤسسات تبلیغاتی به شرکت‌های بلوکه کننده آگهی های تبلیغاتی پرداخت می‌شود.

نگرانی‌های موجود در این زمینه موجب شده تا سناتور ران وایدن با ارسال نامه‌ای برای کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از آنان بخواهد در این زمینه تحقیق کنند تا مشخص شود آیا نرم افزارهای بلوکه کننده تبلیغات رویه‌هایی ناعادلانه، فریبنده و ضد رقابتی داشته‌اند یا خیر.

یکی از برنامه‌هایی که در این زمینه عملکرد مشکوکی دارد، AdBlock است که به فروشنده‌ای ناشناس فروخته شده و گفته می‌شود از آن زمان به بعد سیاست‌های خود را در زمینه رعایت حریم شخصی کاربران بی سروصدا تغییر داده است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

اقدام بزرگ در مسیر پیشرفت علمی ایران با یاد شهدای سانحه هوایی
وب سایت فروش داده‌های دزدی تعطیل شد
حمایت از شرکت های طراحی استیکر در قالب صنایع خلاق فرهنگی
ابهام در کارکرد شورای اجرایی فناوری اطلاعات