تعامل… / علیرضا جعفری


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

تعامل… / علیرضا جعفری

دنیای تبلیغات- بهاریه- علیرضا جعفری- فرارسیدن نوروز باستانی و نو شدن طبیعت را به همه ی هموطنان تبریک عرض می نمایم. امیدوارم که سال جدید، سالی همراه با موفقیت، کامیابی و رونق اقتصادی برای تمام مردم و صاحبان کسب و کار باشد.

اگرچه، پیش بینی ها برای سال ۹۵، گشایش و رونق اقتصادی است اما نباید فراموش کرد که این رونق و شکوفایی به سادگی حاصل نخواهد شد و بی شک شش ماهه ی اول سال، دوران سختی برای بسیاری از کسب و کارها خواهد بود و تکلیف بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط در بازار ایران مشخص می شود. شرکت های بزرگ نیز توسط رقبای خارجی، بیشتر به چالش کشیده می شوند.

  • آنچه که شاید در طول این سال ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است، نادیده گرفتن اهمیت آموزش و دانش روز علم فروش بوده است. (گویی برخی افراد ذاتا متخصص علم فروش به دنیا می آیند و لازمه ی آن تنها اعتماد به نفس است و بس) البته با توجه به بحران اقتصادی سال های اخیر، کم کم معیار تشخیص متخصصان از غیر متخصصان نیز در حال تغییر است.

در نتیجه امید است که در سال آینده تمرکز و توجه به بخش آموزش در زمینه بازاریابی نیز در الویت برنامه های سازمانها قرار بگیرد.

پیرو این مهم، در سال ۹۵ خبرهای خوبی از گروه توسعه کسب و کار آرمانی منتشر خواهد شد.

  • هریک از ما باید ببینیم که به دانش جامعه ی بازاریابی، تبلیغات و برندینگ کشور خود چه چیزی اضافه کرده ایم و چه سهمی در رشد و پیشرفت این جامعه داشته ایم. برای مثال رپورتاژ آگهی های محتوا نما، که امروزه مورد استقبال و توجه بسیاری از صاحبان رسانه قرار گرفته اند، نمی توانند به تنهایی کمکی به بلوغ حوزه ی تبلیغات و بازاریابی نمایند و بی شک به ابزارها و روش های بیشتری نیاز است. استفاده از کتاب ها، نشریات و مطالبی که محتوای کاربردی منطبق با فضای کسب و کار ایران را داشته باشند، بدون توجه به این مسئله که چه کسی نویسنده ی آن است، می تواند در تولید و انتقال دانش و تجربه نقش مهمی ایفا نماید.

امیدوارم در سال جدید، در راستای هم افزایی و به دلیل لزوم بهبود سریع فضای کسب و کار کشور عزیزمان ایران، شاهد رقابت های غیر مفید نباشیم و بتوانیم تفکر فعالیتهای گروهی و تیمی را تقویت نمائیم. چرا که به لحاظ شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، دیگر مجالی برای فعالیت های موازی یا رقابت های غیر مولد نیست. هم چنین آرزو دارم که اعضای خانواده ی بازاریابی، تبلیغات و برندینگ تعامل بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و تمرکز اصلی بر ارتقا و شکوفایی صنایع کشور قرار گیرد.

در پایان سالی پربار، مولد و سرشار از سلامتی را برای هموطنان عزیزم آرزومند هستم. همچنین برای سایت دنیای تبلیغات که در حوزه ی تخصصی خود فعالیت های مفید بسیار داشته است، آرزوی موفقیت های روزافزون دارم.

با امتنان

علیرضا جعفری – کارشناس ارشد مارکتینگ

عضو گروه توسعه کسب و کار آرمانی (برند ابات)

عضو کمیسیون صادرات و کمیسیون رسانه انجمن لوازم خانگی ایران


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید