تلاش فیس‌بوک برای سرقت مجدد اطلاعات کاربران آیفون


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک بخش زیادی از وقت کاری خود در روز چهارشنبه را صرف رسیدگی به استراتژی تجارت الکترونیک این شرکت کرد.

اپل به تازگی سیستم عامل به روزشده آی او اس ۱۴.۵ را عرضه کرده که مجهز به قابلیتی برای مسدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌های ثالث به اطلاعات خصوصی کاربران است. فیس‌بوک از طریق اپلیکیشن‌های مختلف خود داده‌های مرتبط با سوابق وبگردی افراد را جمع آوری می‌کند و بر این اساس برای آنها پیام‌های بازرگانی مرتبط نمایش می‌دهد. تغییرات آی او اس موجب خواهد شد تا فیس‌بوک دیگر به اطلاعات وبگردی افراد دسترسی نداشته و نتواند تبلیغات خود را برای کاربران شخصی سازی کند. از همین رو این شرکت در تلاش است تا به هر نحو ممکن شرایط را به حالت عادی بازگرداند.

فیس‌بوک نگران است تغییرات جدید آی او اس بر استفاده از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک برای خرید آنلاین نیز تأثیر منفی بگذارد و رشد درآمد تبلیغاتی آن را کاهش دهد. انتظار می‌رود بسیاری از کاربران آیفون و آی پد بعد از نصب آی او اس ۱۴.۵ مانع از آن شوند که اپلیکیشن‌های وابسته به فیس‌بوک امکان پیگیری و بررسی فعالیت‌های آنها را داشته باشند.

فیس‌بوک و اپل در سال‌های اخیر به علت اختلاف نظر بر سر قوانین حریم شخصی کاربران، روابط خوبی با یکدیگر نداشته‌اند و لذا فیس‌بوک قصد دارد برای فروش و بازاریابی کالاها و خدمات خود به اپلیکیشن‌های خود تکیه کرده و وابستگی به اپل را کاهش دهد.

مارکت پلیس فیس‌بوک و ابزار شاپس در فیس‌بوک و اینستاگرام برای خرید و فروش مستقیم کالا طراحی شده‌اند، اما قطع دسترسی فیس‌بوک به سوابق کاربری و داده‌های خصوصی افراد کارکرد دقیق این ابزار و شخصی سازی آنها را دچار مشکل خواهد کرد. هنوز مشخص نیست زاکربرگ چگونه می‌خواهد بر این چالش غلبه کند.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

برنامه کاری کارکنان گوگل منعطف شد
حمله سایبری به دولت، پارلمان و دانشگاه‌های بلژیک
ناگفته‌هایی از مشکلات اینترنت ثابت/رگولاتوری مانع توسعه صنعت ICT
گوگل میزبان تبلیغات گرانفروش می شود