توئیتر به علت نقض حریم شخصی کاربران ۱۵۰ میلیون دلار غرامت می‌دهد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توئیتر، طبق اسناد دادگاهی که روز چهارشنبه ارائه شد، شرکت توئیتر با پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مربوط به سو استفاده از اطلاعات خصوصی افراد مانند شماره‌های تلفن همراه برای ارسال تبلیغات هدفمند موافقت کرده است.

توئیتر به دروغ به کاربران گفته بود قرار است از اطلاعات یادشده استفاده‌های امنیتی به عمل آید، اما در عمل از آنها فقط در راستای نمایش تبلیغات و کسب درآمد استفاده کرده است.

طبق اسناد دادگاه، نقض «امنیت و حریم خصوصی» کاربران با سوءاستفاده از داده‌های آنان، بین ماه مه ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۹ رخ داده است.

پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار به عنوان بخشی از تسویه حساب اعلام شده توسط وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا رخ می‌دهد. علاوه بر تسویه پولی، این توافقنامه، توئیتر را ملزم می‌کند تا شیوه‌های حرفه‌ای خود را بهبود ببخشد.

در بخشی از این شکایت آمده است: «در حالی که توئیتر به کاربران گفته بود شماره تلفن و آدرس ایمیل آن‌ها را برای ایمن کردن حساب‌هایشان جمع‌آوری می‌کند، اما در عمل از اطلاعات تماس کاربران برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای شناسایی مخاطبان دلخواهشان استفاده کرده است».

دیمین کایران، مدیر ارشد حریم خصوصی توئیتر، در بیانیه‌ای گفت که با این توافقنامه «ما با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در زمینه به روز رسانی‌های عملیاتی و بهبود برنامه‌ها هماهنگ شده ایم» تا از حریم خصوصی و امنیت کاربران محافظت کنیم.

مقامات آمریکایی می‌گویند از ۳.۴ میلیارد دلار درآمدی که توئیتر در سال ۲۰۱۹ به دست آورد، حدود ۳ میلیارد دلار از طریق تبلیغات بوده است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

کنفرانس ظرفیت امنیت شبکه ملی اطلاعات برگزار می شود
استفاده از اینترنت استارلینک برای خودروها، هواپیماها و کشتی ها
استخدام در فیس بوک تحت تأثیر رکود اقتصادی
آشنایی باجدیدترین راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه شهرهوشمند