تکلیف رسانه ها و فعالان فضای مجازی در تبیین طرح توزیع یارانه ها


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: این روزها در هفته ارتباطات، هفته‌ای که متعلق به همه و به خصوص اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی است، یکی از مهمترین تحولات اقتصادی در کشور در حال اجرا است که تبیین آثار و دستاوردها و شیوه اجرای آن نیازمند یاری همه ما و بخصوص رسانه‌ها است.

وی افزود: برای دهه‌ها ارز ترجیحی (ویژه و زیر قیمت بازار) به کالاهای اساسی تعلق می‌گرفت که بخش زیادی از آن هیچوقت به دست مردم و طبقات ضعیف نمی‌رسید و تنها نصیب واسطه‌ها می‌شد. اگرچه در طول سالیان گذشته تلاش‌هایی برای حل این معضل بدخیم شده اما متأسفانه همچنان حل نشده باقی مانده بود تا جایی‌که اخیراً مقدار آن به سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار رسید.

وزیر ارتباطات گفت: اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها» یک الزام قانونی و مصوبه مجلس شورای اسلامی است و دولت در مسیر اجرای آن قدم برداشته است.

وی ادامه داد: این روزها ظرفیت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برای اجرای مؤثر این طرح مهم و راهبردی به کمک تیم اقتصادی دولت آمده است تا با تکیه بر پیشرفت‌های اخیر کشور در حوزه ارتباطات و دسترسی مردم به شبکه و ابزارهای هوشمند ارتباطی در جای جای کشور و نیز وجود بانک‌های اطلاعاتی مختلف در کشور، بتواند با راهکارهای فناورانه مسیر اجرای دقیق و مؤثر این طرح مهم را هموار سازد.

زارع پور خاطر نشان کرد: در صورت اجرای کامل این طرح، تولید و اشتغال رونق می‌گیرد، فقر مطلق از بین می‌رود، قدرت خرید مردم و مخصوصاً دهک‌های پایین افزایش می‌یابد، مداخله دولت در اقتصاد کاهش می‌یابد و در یک کلام گام بلندی به سوی عدالت برداشته می‌شود. با چنین مزایایی حضور به موقع و دقیق رسانه‌ها و فعالین دلسوز فضای مجازی در صحنه برای تشریح و تبیین اجرای این طرح یک تکلیف ملی است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

کنفرانس ظرفیت امنیت شبکه ملی اطلاعات برگزار می شود
استفاده از اینترنت استارلینک برای خودروها، هواپیماها و کشتی ها
استخدام در فیس بوک تحت تأثیر رکود اقتصادی
آشنایی باجدیدترین راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه شهرهوشمند