جریمه شرکت‌های طراح ربات بازفروش بلیط در آمریکا


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اگر چه برگزاری بسیاری از رویدادهای زنده فرهنگی و ورزشی و هنری به علت شیوع ویروس کرونا متوقف شده، اما این امر به معنای توقف فعالیت ربات‌های بازفروش بلیط‌های قبلاً فروخته شده نیست.

مقامات کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای اولین بار با بازفروش بلیط‌های یک کنسرت آنلاین در اینترنت برخورد کردند و عوامل باز فروش غیرقانونی هزاران بلیط این کنسرت را به پرداخت جریمه ۳.۷ میلیون دلاری محکوم کردند.

ربات‌های یادشده توسط دو شرکت Time Tickets و Cartisim طراحی شده بودند. شرکت‌های یادشده آدرس‌های اینترنتی خود را نیز مخفی کرده بودند و از حساب‌های جعلی در سایت تیکت مستر و نیز اطلاعات جعلی کارت‌های اعتباری برای دور زدن قوانین خرید آنلاین استفاده می‌کردند.

دو شرکت یادشده با باز فروش بلیط‌های قبلاً فروخته شده میلیون‌ها دلار درآمد به جیب زده اند. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در ابتدا جریمه ای ۳۱ میلیون دلاری را برای این دو شرکت در نظر گرفت که سرانجام با اعتراض انجام شده آن را به ۳.۷ میلیون دلار کاهش داد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

پخش ویژه‌برنامه «مهنا» در استقبال از ماه مبارک رمضان
فناوری موتور «چرخ عکس العملی ماهواره» تجاری سازی شد
۵ مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال تجهیز شدند
مشخصات کامل دو موبایل جدید «تی سی ال» فاش شد