جنگ اوکراین کسب و کار آلفابت را کساد کرد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طی دو سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا و بسته شدن مغازه ها و آنلاین شدن مردم، به ثروتی عظیم دست یافت. اما در سال جاری جنگ روسیه و اوکراین، افزایش تورم و کمبود محصولات سبب شده تبلیغ کنندگان برنامه های بازاریابی خود را رها کنند و به همین دلیل دستیابی به درآمدی بالاتر از سال های قبل برای گوگل مشکل شده است.

به گفته روث پورات مدیر اشد مالی آلفابت، هنوز برای پیش بینی درباره رشد دوباره تبلیغات پس از کاهش فروش آن به دلیل جنگ زود است. همچنین او هشدار داد قدرتمندتر شدن دلار در سه ماهه جاری میلادی بیش از پیش به فروش آسیب زده است.

ارزش سهام آلفابت که طی دو سال گذشته حدود ۹۰ درصد رشد کرده بود، روز سه شنبه ۲.۵ درصد کاهش یافت. این شرکت اعلام کرد در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی فروش آن به ۶۸.۰۱ میلیارد دلار رسیده که ۲۳ درصد بالاتر از سال گذشته است. اما این رقم پایین تر از متوسط پیش بینی تحلیلگران مالی(۶۸.۱ میلیارد دلار) است.

از سوی دیگر فروش تبلیغات یوتیوب نیز ۶.۹ میلیارد دلار اعلام شده که این رقم از پیش بینی ۷.۵ میلیارد دلاری تحلیلگران بازار کمتر بوده است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

ارتقای زیست‌بوم هوش مصنوعی برای بهبود سیاستگذاری و توسعه کسب‌وکار
تامین سرویس‌ مورد نیاز دستگاه‌ها برای اتصال به پنجره دولت هوشمند
ابداع اپلیکیشنی برای حمل و نقل نابینایان با وسایل نقلیه عمومی
توئیتر به علت نقض حریم شخصی کاربران ۱۵۰ میلیون دلار غرامت می‌دهد