خوب و بد بازاریابی چریکی


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

شاید بزرگترین مزیت بازاریابی چریکی آزادی عملی باشد که به شما در فکر کردن و اندیشیدن
خارج از چارچوب های معمول می دهد. موارد ممکن در حوزه بازاریابی چریکی آنچنان بی حد و
حصر است که خلاقیت شما بی حد و حصر و بدون محدودیت است. هیچ راه درست و غلطی در
اجرای روش های بازاریابی چریکی وجود ندارد که خود به این معناست که همیشه با ریسک و
خطر قابل توجه در شکست خوردن ایده خود مواجه هستید. فقط باید به این نکته توجه داشته
باشید که بازاریابی چریکی یک تاکتیک مستقیم و عملی در عرصه بازاریابی است و تنها با حرف
و سمینار … انجام شدنی نیست: و به عبارتی باید گفت آن چه که از کنار بازاریابی چریکی در
عرصه بودجه صرفه جویی می کنید را باید در عمل از بابت انرژی و زمان سرمایه گذاری کنید.

البته آنچنان که در مطالب قبلی در این رابطه اشاره کردیم، هر شخصیت صاحب نظری در عرصه
بازاریابی با یکتا بودن و اثرگذار بودن بازاریابی چریکی موافق نیست. بلکه در اجرای ایده های
بازاریابی مبتنی بر اصول بازاریابی چریکی باید معیارها و فاکتورهایی را لحاظ کنید:

فاکتور اول:

برند شما در مرکز و جلوی چشم مخاطب قرار می گیرد. پس هرگونه درک و برداشت منفی از
کمپین اجرا شده بطور مستقیم بر روی برند شما بازتاب می کند. هرگز این نکته را فراموش نکنید.

فاکتور دوم:

به یاد داشته باشید که به دلیلی اسم آن را بازاریابی “چریکی” گذاشته اند؛ چرا که یک تاکتیک
بازاریابی بسیار لب مرزی – لب مرز برنده شده و بازنده شدن – و پر ریسک است.

بازاریابی چریکی
زمینه های ریسک و خطر مطرح برای این تاکتیک بازاریابی عبارتند از:

ریسک اول:

ممکن است برای انجام دادن و اجرای خود نیاز به کسب اجازه داشته باشید یا اجازه
صاحب و مالک ملکی که کار شما در آن یا روی آن اجرا می شود را لازم داشته باشید.
اگر این مرحله را نادیده بگیرید، خیلی راحت ممکن است با مشکلات عدیده ای روبرو
شوید. اما با این وجود مدیران بازاریابی بسیاری این ریسک را متحمل می شوند.

ریسک دوم:

برخی مدیران بازاریابی فعال در عرصه بازاریابی چریکی اقدام به نصب و راه اندازی
تاسیسات اینتراکتیو مانند استفاده از انواع پروژکتور و تصویر و صدا می کنند که بسیار
هیجان انگیز و جلب توجه کننده است. این جنبه از برخورد با این حوزه از بازاریابی تا
زمانی جالب و فوق العاده است که به کسی صدمه ای وارد نشده باشد. مطمئنا کسی
خواهان درگیر شدن در یک پرونده قضایی نیست.

ریسک سوم:

در صحبت کردن از امنیت باید توجه داشته باشیم که هرگز کمپین با فروشگاهی را در
جایی برقرار نکنیم که مانع از انجام کار گروه های امدادی شود. مثلا هرگز شیر آتش
نشانی را نپوشانیم یا محل خروج اضطراری را مسدود نکنیم.

ریسک چهارم:

برخی از قوانین و محدودیت ها مثلا در پوشیدن یا استفاده از پوششی خاص در منطقه‌ای
خاص بر اساس فرهنگ و …. وجود دارد که حتما و حتما باید به آنها توجه داشت.

ریسک پنجم:

یک مدیر بازاریابی طرح و مجری کمپین چریکی باید تمامی مسئولیت های کارهای
خودش را بپذیرد. اگر پا در مسیر بازاریابی با رویکرد چریکی می گذارید، باید ریسک های
آن را بپذیرید و مسئولیت آنها را قبول کنید.

 

کسب و کارها همیشه با حدی از ریسک روبرو هستن. این انواع ریسک هاست که یک
سرمایه‌گذاری جذاب و پولساز می کند. این اصل برای بازاریابی چریکی هم مصداق دارد. همین
ریسک و پذیرش آن است که موجب می شود مخاطبین شما چشم و سر خود را به سوی
کمپین شما برگردانند و به آن توجه کنند.

همراهان عزیز، اگر تمایل دارید جادوی استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط را با تمام وجود درک کنید، می توانید با خرید محصول ” دوره بازاریابی چریکی ” بیاموزید که چگونه با هزینه ای اندک و با صرف انرژی و پشتکار و تخیل تان از رقبای بزرگ پیشی بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …

برچسب ها: بازاریابی چریکی, خوب و بد بازاریابی چریکی, مزایا و معایب بازاریابی چریکی, نکات بازاریابی چریکی


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

پیش از آنکه در یک مصاحبه شغلی در حوزه فروش شرکت کنید …
افشای موقعیت مکانی کاربران به علت نقص تولیدات گوگل
یک کارمند ناراضی در تسلا اختلال ایجاد کرد
الزام جدید رگولاتوری به اپراتورها/ لزوم تایید مشترک در خرید سرویس