خودتان را برند کنید! / ۱۰ قدم عملیاتی در مسیرِ ساختنِ «برند شخصی»


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

خودتان را برند کنید! / ۱۰ قدم عملیاتی در مسیرِ ساختنِ «برند شخصی»

دنیای تبلیغات- آنا جلوه- برنامه ی پرسونال برندینگ برای کسانی است که باهوش هستند و کارشان را بلدند، ولی در معرفیِ مؤثرِ خودشان به عنوان یک برند، ضعیف عمل می کنند. کسانی که فکر می کنند وقت آن رسیده است که برای شناساندنِ درست و مناسبِ آنچه هستند، باید کاری انجام دهند. همان هایی که می خواهند به موفقیت های بیشتری دست یابند و «همینی هم که هست خوب است»، دیگر برایشان کار نمی کند. تمام کسانی که می دانند «امنیت» در داشتن یک شغل و موقعیت اجتماعیِ مناسب نیست، بلکه در بکار گیریِ توانمندی های درونی شان است!

اولین راز پرسونال برندینگ، کشف جادوی درونی شماست. کشف شور و اشتیاق اصیلِ وجودتان، و هدایت آن برای رسیدن به آرزوی های شغلی تان در مسیر زندگی.

 خودتان را برند کنید! / 10 قدم عملیاتی در مسیرِ ساختنِ «برند شخصی»

 

در این راه، هر چه بیشتر خودتان را بشناسید و به خودتان متکی باشید، شانس و راه حل های بیشتری را جذب می کنید. در حقیقت، شما به جای انتظار کشیدن، گزینه های بیشتری را برای خود به وجود می آورید.

پرسونال برندینگ، ابزاری در اختیار شما قرار می دهد که به وسیله ی آن بتوانید از دارایی های وجودتان بیشترین بهره برداری را بکنید. اما این ابزار تا زمانی که عملیاتی نشود، صرفاً در حد دانش باقی خواهد ماند.

۱۰ قدمی که باید برای شناسایی و به کار گیریِ توانمندی های ذاتی تان در مسیر پرسونال برندینگ بردارید، می تواند قدم های زیر باشد:

  • خودتان و ویژگی های منحصر به فردتان را بشناسید: خودتان را پیش چشم خودتان بگذارید و چیزی که در آن یکتا هستید را بیابید.
  • خودتان را ممیزی کنید: یک لیست از تمام قابلیت ها و نقطه ضعف های تان ـ که در انجام کارها همیشه سد راه شما هستند ـ تهیه کنید. آنچه که در اطراف تان به عنوان فرصتی برای پیشرفت می دانید، و یا نگرانی ها و تهدید هایی که مانع پیشرفت و دستیابی به اهداف تان می شود را شناسایی کنید.
  • به مدرسه ی رقبا بروید: از رقبا دوری نکنید. از بررسی رقبا و عملکردشان، چیز هایی خواهید آموخت که آنها برای رسیدن بدان، زمان زیادی صرف کرده اند. می توانید از درس هایی که برای آموختن اش بهای زیادی داده اند، رایگان بهره مند شوید.
  • پیدا کردن نقطه ی مؤثر: برای رسیدن به اهداف، باید استراتژیِ درستی انتخاب کرد. بدون داشتن نقشه ی مناسب و مؤثر، نمی توان به اهداف رسید. داشتن یک استراتژیِ مطالعه شده، شما را به منطقه ی امن و خاص خودتان هدایت می کند.
  • ارائه ی مناسب: باید از قدرتِ «تأثیر گذاری بصری» در ارائه ی مناسب، نهایت استفاده را کرد. باید بدانید که چه ابزاری و چگونه، شما را در ذهن مخاطبان، ماندگار و باور پذیر می کند.
  • قدرت بیان: باید بدانید که بعد از دیدن شدن، انتظار می رود چه جملاتی از شما شنیده شود. قدرت کلمات و آنچه که زبان تان از شما در ذهن مخاطب می سازد، مرحله ای از پرسونال برندینگ است.
  • به نیاز های بازار فکر کنید: آن چه که شما به بازار عرضه می کنید، در گیری شما با نیازهای مخاطب و نوع پاسخگویی به این نیازها، جایگاه شما را در بازار تعیین می کند.
  • توسعه ارتباطات و دیده شدن: برای برند شدن، شما باید دیده شوید، راجع به شما صحبت شود و در مورد شما بدانند؛ برای اینکه بیشتر دیده شوید، باید روابط بیشتر و قوی تری داشته باشید!
  • اجرا کردن یک برنامه ی پرسونال برند مشخص: باید دقیقاً بدانید که می خواهید در مسیر رسیدن به اهداف تان، از چه تاکتیک ها و برنامه ی زمان بندی ای استفاده کنید. داشتن برنامه ی اجرایی، به شما کمک می کند همیشه در مسیر باشید و تشخیص دهید تا کجا پیش رفته اید.
  • در مسیر باقی بمانید: شاخص هایی را برای خودتان در نظر بگیرید، و همیشه میزان دستیابی به اهداف تان و پیشرفتی که دارید را اندازه گیری کنید. مراقب باشید انرژی خود را درست و در مسیر مصرف کنید!

نویسنده :

مشاور تبلیغات و برندسازی
عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات


Print Friendly and PDF



لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید