دان شولتز : نویسنده، مدرس و محقق بازاریابی


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

دان شولتز : نویسنده، مدرس و محقق بازاریابی

نام به انگلیسی: Don Edward Schultz

تاریخ و محل تولد: ۲۰ ژانویه ۱۹۳۴، ووکا، اکلاهما

آدرس ایمیل: dschultz@northwestern.edu

 

دان شولتز

 

دان شولتز استاد بازنشسته دانشگاه نورت وسترن (Northwestern University) است. وی بیش از هر چیز برای امور تحقیقاتی و نویسندگی در حوزه ارتباطات یکپارچه بازاریابی شناخته می شود.

 

حوزه هایی که در دانشگاه بصورت تخصصی تدریس می کرد عبارت از مدیریت بازاریابی، ارتباطات یکپارچه بازاریابی، فرایند استراتژیک ارتباطات یکپارچه بازاریابی و همچنین بازارهای نوظهور هستند.

 

از دیگر حوزه هایی که در آنها بصورت تخصصی دست به تحقیقات گسترده زده است می توان از مدل های ارتباطات یکپارچه بازاریابی، برند و فرایند های برندسازی خصوصا در چین و هندوستان نام برد.

 

در سال ۱۹۹۲، فدراسیون تبلیغات آمریکا وی را به عنوان مربی فرهیخته سال در حوزه تبیلغات معرفی کرد و در سال ۱۹۹۸ مجله مدیریت بازاریابی و فروش وی را به عنوان یکی از ۸۰ فرد تاثیر گذار در حوزه بازاریابی و فروش در دنیا معرفی کرد.

 

در حالیکه از وی به عنوان پدر بازاریابی یکپارچه نام برده می شود، اما دان شولتز در واقع نویسنده و نویسنده همکاری در نگارش و تالیف ۱۳ کتاب در حوزه بازاریابی شناخته می شود که ارتباط یکپارچه بازاریابی (۱۹۹۳)، ارتباطات جهانی (۲۰۰۰) و ارتباطات یکپارچه بازاریابی: نسل بعدی (۲۰۰۳) از جمله آنهاست. وی ستون نویس ثابت در مجله مدیریت بازاریابی در حوزه بازاریابی یکپارچه است، قابل ذکر است که این مجله یکی از مجالات معتبر و مورد تائید انجمن بازاریابی آمریکا است.

 

پیش از فعالیت آکادمیک، وی به مدت ۱۵ سال در حوزه تبلیغات فعالیت های بسیار زیادی را انجام بود.

 

دان شولتز لیسانس خودش را در رشته مدیریت بازرگانی در سال ۱۹۵۷ از دانشگاه اوکلاهاما اخذ کرد و سپس فوق لیسانس خودش را در رشته هنر با گرایش تبیلغات از دانشگاه دولیت میشیگان در سال ۱۹۷۵ اخذ کرد و سپس برای دوره پی اچ دی، در رشته رسانه های جمعی اقدام کرد که در سال ۱۹۷۷ هم موفق به اتمام این دوره شد.

 

ور در حال حاضر در منطقه شهری شیکاگو سکونت و به سخنرانی برای گروه های علمی و تخصصی مختلف در جمع های رسمی و آکادمیک در حوزه های ارتباطات یکپارچه بازاریابی، بازاریابی، برندینگ، تبلیغات، ترفیع فروش و مدیریت ارتباطات در اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا / اقیانوسیه و خاور میانه و همچنین آمریکای شمالی می پردازد. وی همچنین بنیان گذار و مدیر مجموعه ای به نام Agora است که به ارائه مشاوره های مدیریت، ارتباطات و برندینگ مشغول است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید