درگیری فیس بوک با ناشران خبر بر سر رعایت کپی رایت


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، فیس‌بوک مدعی است تعداد افرادی که با هدف مطالعه اخبار به این شبکه اجتماعی مراجعه می‌کنند، اندک است و لذا سایت‌های تولیدکننده محتوا نباید انتظار پرداخت پول داشته باشند یا تصور کنند بازنشر اخبارشان در فیس‌بوک موجب نقض کپی رایت یا حقوق مالکیت معنوی آنها می‌شود.

در عین حال دولت فدرال استرالیا کماکان بر نظرات خود در این زمینه اصرار می‌ورزد و خواستار آن است که شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک برای بازنشر محتوای سایت‌های استرالیایی هزینه پرداخت کنند.

این دو شرکت می‌گویند در حال تعامل با رگولاتوری استرالیا هستند تا بتوانند روشی عمل‌گرایانه، متوازن و مقبول را برای به نتیجه رسیدن بیابند. پیش از این برخی سایت‌های خبری در کشورهای اروپایی نیز به همین علت با فیس‌بوک و گوگل دچار منازعه حقوقی شده بودند.

فید خبری فیس‌بوک از ژانویه تا می سال ۲۰۲۰ در مجموع حدود ۲.۳ میلیارد ارجاع به سایت‌های خبری استرالیایی داشته است و بر اساس برآوردهای مقامات استرالیایی باید از این بابت ۱۹۵.۸ میلیون دلار استرالیا سود به این سایت‌ها پرداخت کند.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

اینتل برای هواوی تجهیزات تهیه می کند
استفاده از تجربه های دفاع مقدس برای تحقق شعار «آینده روشن»
قیمت گوشی وان پلاس ۸ تی مشخص شد
بایگانی مدارک هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی است