دلایلی مکفی برای خودداری از برندسازی مجدد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

برندسازی مجدد

پیش‌ازاین در مطلبی به دلایلی مبنی بر نیاز کسب‌وکار شما به اجرای فرایند برندسازی مجدد جهت بهبود شرایط بازاریابی و … اشاره کردم؛ اما نه!!! صبر کنید . . .

برای آن دسته از شما که این مقاله من مبنی بر نیاز یک کسب‌وکار به برندینگ مجدد را مطالعه کردند و آماده ارسال آن برای مدیران بالاتر یا اعضای تیم اجرایی خود جهت توجیه آن‌ها برای شروع کار هستند، باید بگویم که پیشنهاد می‌کنم چند قدم به عقب برگردید و نفس عمیقی بکشید . . .

اجرای فرایند برندسازی مجدد برای هرکسی و کاری مناسب و لازم نیست و این کار نیاز به بررسی دقیق و برنامه‌ریزی صحیح و مناسبی دارد.

از برندسازی مجدد اجتناب کنید، اگر:

حوصله‌تان از برند قبلی سر رفته است.

تنها به دلیل اینکه تیم مدیریتی جدیدی در شرکت شروع به کارکرده‌اند.

از تصمیم‌گیرندگان مناسبی برخوردار نیستید.

برنامه ریزان خوب و مناسبی برای برنامه‌ریزی اجرای تغییر در اختیار ندارید.

اگر هزینه لازم برای انجام برندسازی مجدد را در اختیار ندارید.

برندسازی مجدد

اجرای برندسازی مجدد همان‌قدر که بر کارکنان شما تأثیر می‌گذارد، حتی بیشتر، بر مشتریان شما تأثیرگذار است. به عبارتی این فرایند بر چگونگی ارتباط برقرار کردن شما با مخاطبین خودتان تأثیر می‌گذارد، به آن‌ها نشان می‌دهد که شما به‌عنوان یک سازمان چه شکل و قالبی دارید و چگونه مشکلات و نیازهای آن‌ها را حل می‌کنید و به پرسش‌های پاسخ می‌دهید.

این فرایند به زمان بسیاری زیادی نیاز دارد و کار و تلاش و برنامه‌ریزی زیادی را می‌طلبد، البته اگر هدف اجرای یک فرایند برندسازی مجدد خوب و باکیفیت است، علاوه بر این باید از در اختیار داشتن منابع لازم برای اجرای آن، برای آموزش کارکنان خود در رابطه چگونگی اثرگذاری نتیجه این فرایند بر روی آن‌ها، کاملاً مطمئن باشید. باید برای آهسته و بااحتیاط پیش بردن این فرایند آمادگی داشته باشید تا کارکنان، مشتریان و سهام‌داران درنهایت یک برداشت از نتیجه حاصل‌شده داشته باشند. چراکه تنها چیزی که در سرانجام این فرایند منتظر آن نیستید، روبرو شدن با کارکنان و مشتریان مبهوت و سردرگم از انبوهی تغییر است.

از طریق فراهم آوردن یک راهنما سبک، برای اعضای تیم خود به درک درست و هماهنگی آن‌ها با شرایط جدید کمک کنید. توجه داشته باشید که این راهنما سبک باید تمامی جزئیات برند جدید شمارا شامل شود. پس‌ازاین مرحله مخاطب شما باید قادر به دیدن برند شما در هر کار و فعالیتی که انجام می‌دهید و هر محتوایی که تولید می‌کنید، باشد؛ چراکه برند شما درنهایت بازگوکننده شخصیت شما به‌عنوان یک کسب‌وکار است.

برای اینکه ببینید برند شما در موقعیت خوب و مناسبی پس از برندسازی مجدد قرارگرفته یا نه، با طرح این پرسش از خودتان شروع کنید که: مهم‌ترین شخصیت مخاطب شما زمانی که نامی از شرکت و کسب‌وکار شما می‌شوند، چه فکری می‌کند و آیا این طرز فکر با چیزی که مطلوب شماست مطابقت می‌کند یا خیر؟

نوشته دلایلی مکفی برای خودداری از برندسازی مجدد اولین بار در مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش پدیدار شد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید