ده اشتباه در رابطه با تجربه مشتری که کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

همه این موارد از این مورد ناشی می‌شود که: ما می‌خواهیم قدری در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. ما تجربه مشتری در خرید آنلاین را برای آن‌ها ساده و آسان‌تر و متناسب با نیازهای مشتریان کرده‌ایم. همواره از فن‌آوری‌هایی استفاده می‌کنیم که تجربه خرید به سنتی را به‌طور کامل دگرگون ساخته است.

 

برخلاف این موارد، همه ما به‌عنوان مشتری خواهان داشتن تجربه فوق‌العاده از دریافت خدمات در هر تعامل خود با ارائه‌کنندگان محصولات و خدمات مختلف هستیم. فرقی نمی‌کند که در صف انتظار برای تهیه بلیت یک سینما، در حال تماشای تلویزیون یا حتی در انتظار برای رسیدن یک دوست باشیم. و در کنار این موارد تمامی کانال‌های ارتباطی ما بر بستر موبایل با دنیای بیرون هم باز است. خواه در حال وبگردی در فیس‌بوک یا وب‌سایت کافه‌ای که در آن به انتظار نشسته‌ایم باشیم یا حتی در حال ارسال یک ایمیل به یک دوست باشیم، انتظار دریافت خدمات بسیار کامل و بی‌عیب و نقص را داریم.

 

حال خواه شما یک کسب‌وکار آنلاین یا غیر آنلاین باشید، باید توجه کنید که در بلندمدت قادر به جبران هزینه‌های ناشی از این اشتباهات در حوزه خدمات مشتریان نیستید:

 

۱- تصور اینکه مثلاً مشتری به یاد نمی‌آورد!

۲- جدا کردن خدمات از برند

۳- عدم اهتمام به آموزش کارکنان برای داشتن فکر خلاقانه و خارج از چارچوب

 

تجربه مشتری

 

۴- سخت کردن تماس مشتری با شما

۵- ابدی فرض کردن ارتباط مشتری با خودتان

۶- استفاده از شیوه‌های اتوماسیون در ارائه خدمات

۷- چند کانالِ نبودن

۸- عدم موفقیت در استفاده از زبان به نفع خودتان

۹- استفاده از بخش مجزا با عنوان “خدمات مشتریان”

۱۰- فراموشی این موضوع که همیشه حق با مشتری است!


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید