ده تصمیم برای موفقیت در کسب‌وکار در سال جدید-بخش اول


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

پایان سال و فرصت تعطیلات آغازین سال همیشه فرصت مناسبی برای فکر کردن به روند پیشرفت و حرکت شما در طی سال پیش و برنامه‌ریزی برای توسعه آن در طی سال جدید است. آیا تمایل به دستیابی به موفقیت در کسب‌وکار در سال آینده یا فرصتی برای لذت بیشتر از موفقیت‌های سال گذشته دارید؟ تصمیم‌هایی که در این مطلب برای سال جدید به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مواردی هستند که به ایجاد تعادل بین کار وزندگی شما کمک کرده و به کسب موفقیت قابل‌توجه در سال جدید منجر می‌شود:

 

۱- تفویض اختیار را یاد بگیرید و بیشتر از آن استفاده کنید

زمانی که یک کسب‌وکار را اداره می‌کنید، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، و سرگرم شدن و به‌نوعی اغفال شدن با این فکر که کارهای زیادی برای شدن توسط شخص شما وجود دارد، بسیار ساده و آسان است. سپس با خود می‌اندیشیم که چرا این‌قدر خسته هستیم و زمان کافی برای انجام کارهای خودمان نداریم. به این منظور باید نرخ بازگشت سرمایه خودتان(سرمایه زمانی، مادی و …) خودتان را محاسبه کنید و برای ایجاد یک تغییر کارهایی را به دیگران تفویض کنید.

 

۲- کسب‌وکار خود را به‌صورت منظم و مستمر ترویج دهید

گاهی اوقات در بحبوحه انجام کارهای زیاد، فعالیت تبلیغ، ترویج و ترفیع کسب‌وکار شما ارزش خود را ازدست‌داده و به پایان لیست کارها و فعالیت‌های شما نزول پیدا می‌کند. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی را جذب کنید، باید فعالیت‌های ترویجی را به‌عنوان یک اولویت در نظر داشته باشید. بنابراین در بین اهداف خود استخدام یک مدیر بازاریابی و فروش را در نظر داشته باشید یا اینکه زمانی را به تدوین یک طرح بازاریابی برای سال آینده اختصاص داده در طی سال از آن پیروی کنید.

 

موفقیت در کسب‌وکار

 

۳- برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار خودتان را به‌صورت یک برنامه هفتگی دربیاورید

اگر خواهان داشتن یک کسب‌وکار سلامت و در حال رشد هستید، برنامه‌ریزی امری لازم و حیاتی به شما می‌آید. برنامه‌ریزی کسب‌وکار به شما اجازه می‌دهد که مجموعه‌ای از فعالیت‌های اثرگذار و بی‌اثر را به‌خوبی شناسایی کنید و بر اساس آن اهداف پیشین خود را موردبازنگری قرار داده و قدم‌های مؤثر جدیدی را مشخص کنید. بنابراین چرا باید سالی یک‌بار یا فصلی یک‌بار دست به این کار بزنید؟ هر هفته زمانی به بازبینی عملکرد گذشته اختصاص داده و برای آینده حتی به‌صورت روزانه برنامه‌ریزی کنید. این کار نه‌تنها موجب جلوگیری از اشتباهات هزینه‌بر می‌شود، بلکه موجب قرار گرفتن بر مسیر حرکت صحیح و آرامش و تمرکز بیشتر می‌شود.

 

۴- چیز جدیدی یاد بگیرید

چیزی که برای یادگیری انتخاب می‌کنید، ممکن است به‌طور مستقیم با کسب‌وکار شما در ارتباط باشد یا اصلاً هم ارتباطی نداشته باشد. یادگیری موارد و حوزه‌های جدید موجب افزون شدن مهارت‌ها و باز شدن بُعد جدیدی به علایق شما می‌شود که خود زمینه جدیدی برای دستیابی به تعادل در کار و زندگی است. بسته به اینکه چه روشی را برای یادگیری انتخاب می‌کنید، ممکن است با افراد جدیدی آشنا شوید و ارتباطات جدیدی به دست آورید که ممکن است در آینده به مشتری، دوست یا همکار شما تبدیل شوند. چطور زمان کافی برای یادگیری به دست می‌آورید؟ از طریق تفویض اختیار که در مورد اول به آن اشاره کردم، پس فراموش نکنید.

 

۵- به سازمان یا گروه جدید مرتبط با کسب‌وکار خود ملحق شوید

هیچ‌چیزی شبیه به صحبت کردن با دیگر صاحبان کسب‌وکار برای کشف ایده‌های جدید، بهبود ایده‌های قدیمی برقراری ارتباط نیست. خواه این مورد یک سازمان خاص برای شبکه‌سازی یا سازمانی مختص به یک نوع کسب‌وکار خاص باشد، به‌صورت چهره به چهره به بر بستر اینترنت قرار داشته باشد، داشتن تلاش برای پیوستن به یک مجموعه و سازمان جدید موجب ایجاد انقلابی در کسب‌وکار شما می‌شود.

ادامه دارد . . .



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید