رشد جستجوی کلمه «اربعین» در گوگل / ۹۵ میلیون لایک ثبت شد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرنگار مهر، داده کاوی (Data Mining) یک شرکت دانش بنیان در حوزه کلان داده (Big Data) از رفتار کاربران شبکه های اجتماعی نشان می دهد که در ایام اربعین امسال نزدیک به ۳ میلیون پست با موضوع اربعین حسینی به اشتراک گذاشته شده و این پست ها ۹۵ میلیون بار لایک شده است.

کاربران دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و توئیتر نسبت به رویداد بزرگ اربعین حسینی بیش از ۲.۵ میلیون توئیت و ۲۸۳ هزار پست منتشر کرده اند.

بررسی موضوعات حول محور حواشی رویداد بزرگ اربعین حسینی در فضای مجازی به تفکیک فعالیت کاربران در بسترهای توئیتر و اینستاگرام نشان می دهد که بیش از ۲.۵ میلیون توئیت در مورد اربعین منتشر شده است. بیش از ۵۲ هزار کاربر در مورد اربعین در توئیتر صحبت کرده‌اند. مجموع این ۲.۵ میلیون توئیت، بیش از ۱۱ میلیون بار لایک شده است.

در همین حال بیش از ۲۸۳ هزار پست توسط ۸۹ هزار کاربر در مورد موضوع اربعین در شبکه اجتماعی اینستاگرام تولید شده است که این پست‌ها در مجموع بیش از ۸۴ میلیون بار لایک شده‌اند.

روند رشد جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با «اربعین» در موتور جستجوگر گوگل نیز جالب توجه است.

بررسی ها نشان می هد که روند جستجوی موضوعات کلیدی مرتبط با ایام اربعین و محرم در گوگل از سال ۸۹ تا سال ۹۷ سیر صعودی داشته است.

همانطور که در تصویر می‌بینید روند جستجو در گوگل و در مورد موضوع خاص محرم در طول سالیان اخیر رو به افزایش است. به طوری که سال ۹۷ بیشترین میزان جستجوی کاربران در مورد اربعین و محرم را به خود اختصاص داده است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

نقشه سراسری کیفیت اینترنت طراحی شد
ارسال ۱میلیون و ۲۰۰هزار شکایت از خدمات ارزش افزوده به قوه‌ قضاییه
دستاوردهای پروژه «رگولاتوری خودروهای متصل» ارائه شد
همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه فضایی و شرکت زیرساخت آغاز شد