روندهای غالب بازاریابی آنلاین در سال ۲۰۱۶


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

امروزه به لطف رواج فناوری‌های گوناگون به ویژه در حوزه ابزار همراه، «بازاریابی آنلاین» با شتاب بیشتری نسبت به گذشته در حال تغییر و تحول است.

طبق یک رسم دیرین، صاحبنظران و تحلیلگران با رصد امور، در ابتدای هر سال میلادی پیش‌بینی‌هایی که احتمالاً در سال جدید به منصه ظهور خواهد رسید را مطرح می‌سازند.

بازاریابی آنلاین

به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از وب‌سایت Business 2 Community، چهار پیش‌بینی در خصوص بازاریابی آنلاین که در سال ۲۰۱۶ شاهد خواهیم بود به این ترتیب است:

۱٫ یکه‌تازی بازاریابی ویدئویی 

بازاریابی ویدئویی یا همان Video Marketing چیز جدیدی نیست. ما سال‌هاست که با ویدئو مارکتینگ آشنا هستیم و این نوع بازاریابی به لطف شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر در حال رشد روزافزون است.

در سال گذشته ۵۰ درصد از مجموع ترافیک موبایلی، از ویدئوهای آنلاین نشات گرفته است. با این حال اوضاع در سال جدید قدری متفاوت است زیرا گوگل قصد دارد در صفحه یافته‌های جستجوی کاربران، از سرویس تبلیغاتی ویدئوی خود استفاده کند. این امر باعث می‌شود کاربران ویدئوها را به طور آنلاین تماشا کنند. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که در سال ۲۰۱۶ ویدئوهای بیشتری در وب تماشا خواهد شد.

۲٫ هک رشد 

هک رشد یا همان Growth hacking شیوه‌ای است که در آن تلاش می‌شود با استفاده از تکنیک‌های ویژه سئو و حضور در رسانه‌های اجتماعی، مشتریان شرکت به سرعت افزایش پیدا کند. در سال جدید میلادی که ما در روزهای آغازین آن هستیم، این پدیده رشد و شتاب بیشتری خواهد گرفت.

همچنین پیش‌بینی می‌شود استارت‌آپ‌های بیشتری به استفاده از این تکنیک روی آورند. Tinder با همین شیوه‌ی «هک رشد» توانست طی فقط چند ساعت، کاربران سالانه خود را از ۵ هزار به حدود ۱۵ هزار نفر برساند.

۳٫ جستجوگرهای اینترنتی 

گوگل سلطان بلامنازع جستجو در اینترنت است و این شرکت با ارائه خدمات ابتکاری و جدید، بیش از پیش بازار را در دست خواهد داشت. به یاد داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین عوامل تولید ترافیک برای سایت‌های اینترنتی، جستجو است. با این حساب اگر شما کماکان از متدهای قدیمی سئو استفاده می‌کنید، اکنون زمان آن فرا رسیده که قدری نونوار شوید!

۴٫ شبکه‌های اجتماعی 

شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از‌حوزه های پرشتاب فعالیت‌های آنلاین در سال جدید است. با افزایش تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی، کسب و کارها می‌کوشند با شیوه‌های ابتکاری نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کنند.

در حال حاضر ۲٫۲۰۶ میلیارد کاربر در سطح بین‌الملل در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند که این رقم، ۳۰ درصد جمعیت کل جهان را شامل می‌شود. طبق براوردها، در سال ۲۰۱۹ تعداد کاربران این شبکه‌ها در آمریکا به حدود ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید.

اکنون که شما با رویدادهای غالب بازاریابی آنلاین در سال ۲۰۱۶ آشنا شدید، می‌توانید با دید بازتری به بازسازی استراتژی شرکت خود بپردازید.



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

پاسخی بگذارید