رویکرد غیرسازنده فیس‌بوک در زمینه همکاری با رسانه‌های استرالیا


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رگولاتوری استرالیا تصریح کرده که نگران همکاری فیس‌بوک در این زمینه است و با گذشت هفت ماه از تصویب قانونی در این زمینه در استرالیا فیس‌بوک هنوز در این زمینه جدیت به خرج نداده است.

بر اساس قانون یادشده فیس‌بوک و گوگل موظف هستند با رسانه‌ها و نشریات استرالیایی مذاکره کرده و رضایت آنها را برای بازنشر اخبارشان در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به خود به دست آورند و در غیر این صورت دولت به نفع رسانه‌های این کشور مداخله خواهد کرد.

به گفته رود سیمز رئیس کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان در استرالیا گوگل هنوز در حال مذاکره و نهایی کردن توافق‌ها و قراردادهای خود با مؤسسات خبری است و به نظر می‌رسد در مسیر درستی حرکت می‌کند. اما ما نگران فیس‌بوک هستیم که به نظر نمی‌رسد رویکرد مشابهی داشته باشد.

از زمان تصویب این قانون جنجالی در ماه مارس گذشته فیس‌بوک و گوگل درگیر مذاکره و جلب رضایت مؤسسات خبری استرالیایی بوده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به شرکت نیوز رابرت مردوخ و برخی شبکه‌های رادیو و تلویزیونی استرالیایی اشاره کرد. در عین حال فیس‌بوک بر خلاف گوگل تمایلی به مذاکره با ده‌ها مؤسسه رسانه‌ای کوچک‌تر نشان نداده است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

تبیین خدمات قابل ارائه در حوزه مقابله با حوادث فضای‌ مجازی
حمله سایبری به سیستمهای فناوری اطلاعات فولاد کشور دفع شد
دومین پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر «ذوالجناح» انجام شد
تبدیل وضعیت دو پژوهشکده پژوهشگاه فضایی ایران از اصولی به قطعی