سه راهکار برای فائق آمدن بر خستگی تصمیم گیری در خریدار


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

متاسفانه، رفتارهایی که از خستگی تصمیم گیری ناشی می شوند، می توانند یک مشتری
بالقوه تبدیل به یک مشتری بد بکنند.

در نظر داشتن نشانه های رفتاری اولین قدم برای نمایندگان فروش به منظور پی بردن به این
مشکل است. اما وقتی پی به سندروم خستگی تصمیم گیری در خریدار خود بردید، چه کاری
باید انجام دهید؟

گام های عملی زیر در این رابطه می تواند به شما کمک کند.

۱- صبح ها با مشتریان خود تماس بگیرید

اگر مشتری بالقوه شما خیلی خسته است و نمی تواند در طی یک جلسه آخر وقت با شما
بخوبی تمرکز داشته باشد و فکر کند، جلسه خود را برای یک ساعت دیگر مثلا برای فردا
هماهنگ کنید، که اغلب ساعت ایده‌آل برای این کار بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است. با این
کار نه تنها آنها با انرژی کافی در این جلسه حاضر می شوند، بلکه تحقیقات علمی ثابت کرده اند
که افراد در این شرایط عموما صداقت بیشتری در رفتار خود دارند.

خستگی تصمیم گیری

۲- در هر نوبت بر روی یک موضوع تمرکز کنید

خستگی تصمیم گیری می تواند موجب غافلگیر کننده به نظر رسیدن اطلاعات باشد. اگر مثلا در
جلسه خودتان از مشتری بخواهید که به یک سری از اطلاعات و تحلیل ها در قالب یک نمودار
نگاه کند یا استراتژی سازمانی خودش را بعد از یک روز کاری طولانی شرح دهد، باید توجه
داشته باشید ممکن است طرف مقابل شما حس و حال این کار را نداشته باشد.

اگر متوجه خستگی تصمیم گیری در خریدار خود شدید، قدری سطح جلسه معارفه را پایین تر
بیاورید، آن را ساده تر اما دقیق تر پیش ببرید. از ارائه اطلاعات بیش از حد پرهیز کنید و در عوض
بر روی مفاهیم کیلید متمرکز شوید.

۳- بهترین موقعیت برای هماهنگ کردن جلسه مجدد را بشناسید

اگر به هیچ روشی قادر به برقراری ارتباط با مشتری بالقوه خود نشدید، مکالمه را پایان داده و آن
را برای نوبت دیگری برنامه ریزی کنید.

برخی نشانه ها مبنی بر، صلاح بودن به حداقل رساندن ضرر و زیان های شما شامل رفتاری
مبنی بر بی اعتنایی به صحبت های شما، مکث های طولانی یا ناتوانی در به یاد آوردن
اطلاعاتی که قبلا ارائه کرده اید، در این رابطه می تواند به شما کمک شایان توجهی بکند.

بجای از بین بردن یک رابطه با ادامه دادن به یک مکالمه مهلک، به مشتری بالقوه خود فرصتی
جهت آسایش و استراحت بدهید. این کار نه تنها به شما فرصت بیشتری برای ارتباط با آنها
می‌دهد، بلکه نشان از هوش احساسی شما هم دارد.

پی بردن به خستگی تصمیم گیری می تواند در مواردی سخت و دشوار باشد، چرا که خود
مشتری ممکن است از دچار شدن به آن آگاه نباشد. بر خلاف خستگی فیزیکی و جسمی، افراد
اغلب احساس نمی کنند که مغز آنها انرژی کافی برای ادامه دادن در اختیار ندارد و البته این
موضوع هم چیزی نیست که مثلا یک فروشنده بتواند بطور مستقیم آن را از مشتری خود بپرسد.

همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای برنامه بازاریابی را بشناسید و چگونگی تدوین آن را آموزش ببینید، می توانید در هفدهمین دوره طراحی برنامه بازاریابی که توسط مدرسه بازاریابی چیستا برگزار می شود، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …

برچسب ها: خستگی تصمیم گیری, خستگی خریدار, خستگی مشتری, مشتری بالقوه


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

مابه التفاوت هزینه اینترنت مشترکان مخابرات بازگردانده می شود
کیوسک سفارش آنلاین بومی سازی شد
گیت های ضدسرقت ایرانی در جیتکس عرضه شد
ششمین جشنواره‌ ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات برگزار می شود