سیزده راز بازاریابی از موفق‌ترین بنگاه‌های کوچک


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

زمانی که پس از پرداختن به تمام مسائل سازمانی، نوبت به بازاریابی می‌رسد، این تصور که شرکت‌های موفق از چیزی خبردارند که ما از آن بی‌اطلاعیم، بسیار موجب فریب مدیران و صاحبان کسب‌وکار می‌شود.

اما حقیقت این است که هرگز چیزی تحت عنوان معجزه بازاریابی وجود نداشته است، یا حداقل تجربه من در همکاری با شرکت‌های مختلف به من می‌گوید اگر چنین چیزی هم وجود داشته، تاکنون اخباری از آن به بیرون درز نکرده است.

چیزی که من بر مبنای تجربه به آن دست‌یافته‌ام این است که کسب‌وکارهای موفق درزمینهٔ بازاریابی که از مزایا و نتایج آن هم از طریق حجم فروش و سهم از بازار بهره‌مند می‌شوند، از ۱۳ روشی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ام بطور مستمر تبعیت می‌کنند:

۱- آنها بخوبی می دانند که یک محصول یا خدمت فوق العاده برای تشکیل دادن یک کسب و کار موفق کافی نیست. بنابراین بازاریابی را در مرکز فعالیت های خود قرار می دهند. در بازه های زمانی خوب و مناسب اقدام به بازاریابی می کنند حتی زمانی که با ترافیک کاری زیاد مواجه هستند؛ و همچنین در بازه های زمانی که کسب و کارشان رونق کمتری دارد و می دانند باید تلاش بیشتری به خرج دهند هم اقدام به بازاریابی می کنند.

۲- حتی با وجود آنکه این افراد شعبده‌بازان بامهارتی هم هستند، بخوبی زمان مناسب برای ترک کردن رویکرد معروف تحت عنوان خودت انجام بده را می‌شناسند و در مواقع لازم از کمک کارشناسان هر حوزه‌ای بهره می‌برند. در واقع منظورم از این مورد اشاره به طراحان گرافیک است که درخشش و جذابیت قابل توجهی را برای لوگو و ارتباطات خود تدارک می‌بینند؛

۳- آنها در هر جایی که حضور پیدا می‌کنند علاقه خود برای تعامل را بروز داده و آماده همکاری هستند.

۴- بخوبی با محصول پیشنهادی خود آشنا بوده و از جزئیات آن اطلاع دارند.

۵- با توجه به اینکه به دقت رقبای خود را زیر نظر دارند، به راحتی می‌توانند از آنها موارد و مطالبی را یاد بگیرند و ضمن بهبود و ارتقاء وضعیت خود از در جا زدن خودداری می‌کنند.

۶- به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که فعالیت‌های بازاریابی آنها معتبر و پاسخگو باشد.

۷- همواره به دنبال راه‌هایی برای بهبود و ارتقاء محصولات و خدمات خودشان هستند.

۸- در منطقه امن خود باقی نمی‌مانند.

۹- قبل از وارد شدن به فعالیت عملیاتی زمان لازم و کافی را به بهبود طرح بازاریابی خود اختصاص می‌دهند.

۱۰- ارزش بازاریابی سنتی را در کنار استفاده از شبکه‌های اجتماعی درک می‌کنند.

۱۱- از طریق سرمایه‌گذاری کردن بر روی مهارت‌ها و گسترش دانش خود، خودشان را به‌عنوان یک کارشناس در حوزه تخصصی خود مطرح می‌کنند.

۱۲- آنها وجدان دارند.

۱۳- کسب‌وکار آنها موجب بیدار ماندن آنها در طی شب از روی هیجان و حتی گاهی از روی ترس و وحشت می‌شود.




لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید