شبکه‌های تبلیغاتی و ناشران هدف حمله بدافزار قرار گرفتند


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز افتا با اعلام حمله بدافزار HTML۵ به شبکه‌های تبلیغاتی و ناشران، جزئیات این آسیب پذیری را توضیح داد.

تیم بدافزار Media Trust کد مخربی را کشف کرده که به تعداد زیادی از ناشران دیجیتالی و حداقل ۱۵ شبکه تبلیغاتی حمله کرده است.

این بدافزار به منظور مخفی شدن درون تبلیغات‌ HTML۵ از دستورات جاوااسکریپت استفاده می‌کند. کدهای بدافزار به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود که توسط HTML۵ به راحتی قابل شناسایی نیستند. پس از ایجاد شرایط خاص، این بخش‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

زمانی که کاربری یک صفحه وب را مشاهده کند، کد جاوااسکریپت سیستم‌عامل و سرویس‌دهنده کاربر را بررسی می‌کند. در صورتی که شرایط مدنظر مهاجم برقرار باشد، جاوااسکریپت کد مخرب را درون سایت تزریق می‌کند. سپس بدافزار به طور خودکار کاربر را به دامنه جدیدی منتقل می‌کند. پس از آن، یک تبلیغ به صورت pop-up باز می‌شود که اطلاعات فردی را از کاربر درخواست می‌کند.

به گفته Media Trust، حملات این بدافزار در حال گسترش در جهان به منظور جمع‌آوری اطلاعات کاربران است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

تصاویر موبایل تاشوی سامسونگ منتشر شد
زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در فضا فراهم می‌شود
اثرات تربیتی منفی اعتیاد والدین به تلفن همراه اثبات شد
تیپ شخصیتی درون گرا‌ و برون گرا‌ در فروش