شرکت‌های تبلیغاتی از برنامه‌های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، به گفته سرگی گولابف یکی از مدیران ارشد کاسپراسکای شرکت‌های تبلیغاتی جزئی‌ترین اطلاعات را در مورد کاربران گوشی‌های اندرویدی جمع‌آوری می‌کنند.

هدف از جمع‌آوری اطلاعات مذکور شخصی سازی آگهی‌های به نمایش درآمده برای هر کاربر بر اساس سلایق، علایق و غیره است. نکته جالب اینکه برخی از شرکت‌های تبلیغاتی از طریق اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی هر کاربر بی سروصدا داده‌هایی را در مورد وی جمع‌آوری می‌کنند که گوگل آنها را مجاز ندانسته است. اما سهل انگاری گوگل در این زمینه باعث می‌شود تا شرکت‌های یادشده به راحتی تخلف کرده و حریم شخصی کاربران را نقض کنند.

به عنوان نمونه، اگر کاربری عکس‌های سلفی زیادی از خود بگیرد و بر روی گوشی خود برنامه‌های اینستگرام و اسنپ چت را نصب کرده باشد، شرکت‌های تبلیغاتی نتیجه می‌گیرند که چنین کاربری باید تبلیغاتی در مورد اپلیکیشن‌هایی دریافت کند که افزودن جلوه‌های بصری و فیلتر را به هر عکس ممکن می‌کنند.

شرکت‌های تبلیغاتی برای شناسایی دقیق هر گوشی و هر کاربر اطلاعاتی مانند شماره کد خاص IMEI تلفن‌های همراه را جمع‌آوری می‌کنند.

این مدیر ارشد کاسپراسکای می‌گوید در بیش از ۷۰ درصد از اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور گوگل ابزاری مخفی شده که جمع‌آوری اطلاعات فوق الذکر را ممکن می‌کند. از جمله برنامه‌های محبوبی که حاوی این ابزار مخفی هستند می‌توان به ۳D Bowling، Clean Master و CamScannerاشاره کرد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

آیا هوش مصنوعی به اندازه انسان‌ها خوب است
آمریکا مهلت فروش تیک تاک را تمدید کرد
پهپاد زنبور عسل از دشوارترین موانع عبور می‌کند
حراجمعه آسیاتک با تخفیف‌های طلایی