شرکت های تبلیغاتی از کمپین “اینترنت پاک، بدون اسپم و پاپ آپ” حمایت کنند!


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

شرکت های تبلیغاتی از کمپین “اینترنت پاک، بدون اسپم و پاپ آپ” حمایت کنند!

سرویس دیجیتال مارکتینگ دنیای تبلیغات – در ابتدا باید گفت؛ اسپم‌ها همان محتوای اضافه‌ای هستند که ناخواسته دریافت می‌شوند و شرایط سرسام‌آوری را برای مخاطب ایجاد می‌کنند. پس طبیعی است که جریانی برای مبارزه با اسپم‌ها در دنیای مجازی بوجود بیاید و موضوع داغی برای تحقیق بشود.

اسپم چیست و چرا اسپم بد است؟

– آیا شما هم روزانه با حجم زیادی از پیام‌های الکترونیکی بی‌ربط و نا‌خواسته مواجه می‌شوید؟

– آیا احساس می‌کنید که به حریم شخصی‌تان بی‌احترامی شده است؟

– آیا به نظر شما، کسی هنوز به این پیام‌ها اعتماد می‌کند؟

باید گفت؛ این حجم زیاد از پیام‌های ناخواسته، بی‌ربط و بی‌پایان، همان اسپم‌ها هستند که با‌ سوءاستفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند ایمیل، مسنجر، گروه‌های خبری، اس.ام.اس و یا هر ابزار دیگری، وقت شما را می‌گیرند و آرامش شما را به هم می‌زنند.
دریافت این پیام‌ها برای مخاطب همیشه یک تجربه آزار‌دهنده بوده و هیچ‌وقت، هیچ‌کس اسپم را دوست ندارد.
اسپم در وب:
فرقی نمی کند دنبال دانلود یک آهنگ باشید و یا یک کتاب، بارها شده که روی یک لینک کلیک کرده‎اید و به جای رفتن به صفحه مورد نظر خود، چندین صفحه به صورت ناخواسته و اتوماتیک برای شما باز شده است. به چنین صفحاتی هم اسپم (Pop-Up) گفته می‌شود که جز مزاحمت هیچ سودی برای شما ندارند.
در برابر چنین وب‌سایت‌هایی بهتر است دیگر به آنها مراجعه نکنید تا با کم شدن کاربرهایشان، دریابند که مسیر اشتباهی را پیش گرفته‌اند.

اسپم های متنی:
اس ام اس کم بود، تلگرام و واتس‌آپ و وایبر هم اضافه شد. به جرات می‌شود گفت که اسپمرها هیچ جا دست از سر شما برنمی‌دارند. هر نرم‌افزاری که امکان ارتباط مستقیم را فراهم کند، اسپمرها هم به آن دسترسی پیدا می‌کنند.
اسپم فقط به ایمیل‌های ناخواسته گفته نمی‌شود، هر پیامی که شما روی تلفن همراه خود دریافت می‌کنید که به طور مشخص از طرف دوستان و آشنایان شما برای شما ارسال نشده، می‌تواند اسپم باشد.

اسپم در ایمیل:
حتما برای شما هم پیش آمده که وارد حساب کاربری ایمیل خود شده و ایمیل‌هایی را می‌بینید که کاملا بدون خواسته شما وارد ایمیلتان شده‎اند، در حقیقت شما محتوایی را مشاهده می‌کنید که قبلا برای آن درخواستی نفرستاده‎اید. اینجاست که می‌گوییم برای شما اسپم ارسال شده و کسی که قبلا ایمیل شما را گرفته از آن سو استفاده کرده و یا اینکه ایمیلتان در لیست‌های فروشی ایمیل قرار گرفته. در نظر داشته باشید که فقط ایمیل‌هایی که در بخش SPAM قرار می‌گیرند اسپم نیستند و اسپم‌ها می‌توانند به صفحه همه جای ایمیل شما راه پیدا کنند و برای اینکه کمتر چنین ایمیل‌هایی دریافت کنید، کافیست که آن را SPAM کنید

دیگر اسپم ها:
شاید ما اسپم‎ها را فقط در قالب ایمیل، صفحات حاوی اسپم (Pop-Up) و پیام‎های تبلیغاتی ناخواسته می‎شناسیم. بلکه مورادی دیگری هم هستند که می‎توان به آنها اشاره کرد، برای مثال تغییر نام صفحات در شبکه‎های اجتماعی و ارسال محتوایی متفاوت، یک روش ارسال اسپم به حساب می‎آید. حتی در دنیای واقعی در سطح شهر با پدیده‌های غیر اخلاقی، از قبیل برچسب‌های روی درهای منزلتان یا تراکت‌های نا‌خواسته در صندوق پستی، سبد خریدتان و شیشه ماشین‌ها مواجه هستید که همگی ناخواسته سر راه شما سبز شده‎اند. با اینکه ایده پخش این تبلیغات ممکن است خلاقانه باشد اما حقوق دریافت‌کنندگان در نظر گرفته نشده است و حس کلافگی افراد را نمی‌توان نادیده گرفت. تنها راه مبارزه در اینجا، این است که خود را از همه این موارد دور کنیم و سعی کنیم به کسی که اسپم ارسال می‎کند، بفهمانیم که فقط حقوق ما را زیر پایش قرار داده.
کمپین STOPSPAM چیست؟
اتلاف زمان، هدر رفتن انرژی و سایر آثار مخرب، می‌تواند دلیلی برای شروع کمپین مقابله با اسپم و حمایت از آن باشد.
هدف این کمپین جلب توجه عمومی به موضوع اسپم و پیام‌های ناخواسته است. این کمپین سعی دارد با اطلاع رسانی از روش‌هایی که ما را اسپم می‌کنند، درکوتاه مدت باعث کاهش حجم اسپم‌های دریافتی ما باشد، تا با خیال راحت‌تری در سایت‌های فارسی بگردیم و هر وقت که پیامی به گوشی ما راه پیدا کرد، اطمینان داشته باشیم که کسی واقعا با ما کار دارد.

برای پیوستن به این کمپین و کمک کردن به دنیایی بدون اسپم ما پیشنهاد می کنیم:
به اسپم هایی که برایتان ارسال می شود جواب داده و از آن یک اسکرین شات بگیرید و سپس آن را در اینستاگرام با هشتگ IRSTOPSPAM# و یا #اسپم به اشتراک بگذارید.

کمپین STOPSPAM

برای دریافت اطلاعات بیشتر و عضویت در کمپین “حذف اسپم از اینترنت” به سایت http://stopspam.ir مراجعه نمایید

نویسنده :

مشاور دیجیتال مارکتینگ و استراتژیست گوگل
Digital Marketing Manager / SEO,SEM Consultant


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

پاسخی بگذارید