مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، همکاری سهجانبه در حوزه رونق و حمایت از کسبوکارهای خلاق و اقتصاد دیجیتال شکل گرفت.
این تفاهمنامه همکاری سهجانبه در راستای توسعه و حمایت از شرکتهای خلاق و دیجیتال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری منعقد شد و به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی رسید.
راهاندازی خانههای خلاق در حوزه گردشگری و صنایع دستی، برنامهریزی برای تنظیم و پیادهسازی سطح استانداردها و ارتقای مستمر کیفیت و سلامت محصولات و خدمات کسب و کارهای دیجیتال از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
برنامهریزی برای ایجاد نظام ارزیابی مستمر کسبوکارهای دیجیتال و خلاق، در کنار حمایت هدفمند از این شرکتها، برای افزایش دسترسپذیری، رقابتپذیری و دقت در ارائه خدمات از دیگر محورهای تفاهمنامه یادشده است.
در این مراسم مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش شرکتهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در توسعه صنایع خلاق و فرهنگی گفت: تحولاتی که طی چند سال اخیر در حوزه اقتصاد دانشبنیان رخ داد، زمینهساز پیشرفتهای فناورانه قابل توجهی در این حوزه شد و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با نگاهی تازه به زیستبوم نوآوری، زمینه برای ایفای نقش گسترده ایدههای نو و فراگیر در اقتصاد به کمک شرکتهای اقتصاد دیجیتال و صنایع خلاق فراهم شود.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر این که باید نوآوریها و ظرفیتهای موجود را به خدمت بگیریم تا توانمندیهای نوآورانه نهفته در نقاط کمتر برخوردار از هر کجای ایران توانایی دیده شدن و شکوفایی پیدا کنند، ادامه داد: با استفاده از فناوریهای نوین از جمله اقتصاد دیجیتال، تلاش میکنیم ظرفیتهای حوزه خلاق و فرهنگی به ویژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شکوفا شود.
محمدی، با اشاره به ضرورت ریل گذاری و برنامهریزی صحیح برای شکوفایی ظرفیتهای نوآورانه و خلاق بومی گفت: ظرفیتهای نهفته بسیاری در این حوزه وجود دارد که نمایان شدن آن و تبدیل به اشتغال یا ارزش افزوده نیازمند حمایت و برنامهریزی صحیح است. با توسعه نوآوریهای اجتماعی و فراگیر، تلاش میکنیم تا ظرفیتهای اقتصاد خلاق به ویژه در حوزه فرهنگی و گردشگری به جایگاه ارزش آفرین و اشتغالزایی خود برسد.
وی افزود: آنچه که در حوزه فناوریهای نوین به ویژه اقتصاد دیجیتال رخ داده است، توانمندی لازم را برای خلق ثروت با بهرهگیری از فناوریهای نوین به منظر همگانی کردن و فراگیر کردن اقتصاد دانشبنیان فراهم میکند حوزه اقتصاد دیجیتال از این توانمندی برخوردار است که ظرفیتهای نهفته در سطوح پایینتر و مناطق بومی را به ثروت آفرینی و اشتغالزایی برساند.
محمدی با بیان اینکه اکنون زمان توسعه طیف اجتماعی و همهگیر نوآوریها در کنار طیف فناورانه و دانشی نوآوری است، ادامه داد: نگاه به نوآوری مبتنی بر فناوری پیشرفته و متکی به دانشآموختگان دانشگاهی و نخبگان، باعث شده است که تأثیر بخش زیادی از جامعه در نوآوری مغفول بماند، اما هم اکنون زمان آن رسیده است تا هر فردی در هر سطحی از جامعه، در رشد و در توسعه همگانی و اقتصاد مردممحور نقشی درخور توجه ایفا کند.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به همکاریهای این ستاد با ستاد توسعه اقتصاد و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، در راستای رونق کسب و کارهای دیجیتال و خلاق فرهنگی افزود: تلاش میکنیم تا ظرفیتهای خلاق و نوآورانه موجود در حوزه فرهنگی و گردشگری را توسعه دهیم و از تمامی توانمندیهای بومی که میتواند به توسعه این اقتصاد کمک کند، استفاده کنیم.
به گفته وی، اقتصاد دیجیتال ظرفیتی ایجاد میکند تا با استفاده از بسترهای ایدههای خلاق و فرهنگی بتواند در جامعه دیده شود؛ با کلید خوردن خط حمایتی جدید از صنایع خلاق این روند با شتابی بیش از پیش ادامه خواهد یافت.
کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.