شش روند بازاریابی که سال آینده را تعریف خواهند کرد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

کسب‌وکارها برای موفقیت باید تمرکزی واقعی بر نیازها و انتظارات مشتریان خودشان داشته باشند – مشتریانی که بسیار متنوع و البته دسته‌بندی‌شده هستند و انتظارات بالا همراه با صبر و حوصله کم برای آن دسته از کسب‌وکارهایی دارند که با روند بازاریابی روز پیش نمی‌روند. به‌منظور رقابت‌پذیر بودن کسب‌وکار شما همواره باید نمایان و قابل‌رؤیت باشد، کاری که اصلاً در دنیای کنونی ساده نیست.

از چه روندهای بازاریابی باید پیروی کنید و برای آن آمادگی داشته باشید؟ در ادامه با برخی از روندهایی آشنا می‌شویم که تعاملات و ارتباطات بیشتری را در سال (های) آینده موجب شده و بر تغییر نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مشتری برای یک کسب‌وکار اثرگذار هستند:

 

۱- بازاریابان بالاخره شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان یک کانال و نه یک استراتژی می‌پذیرند

شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان فعالیت بازاریابی به‌حساب نمی‌آیند و به‌خودی‌خود به‌عنوان یک استراتژی در نظر گرفته نمی‌شوند – چیزی که تصور می‌شود که بالاخره بعد از سال‌ها به‌نوعی در خرد جمعی این بخش از جامعه واردشده باشد. شبکه‌های اجتماعی تنها یک رسانه از بین چندین و چند رسانه موجود در دنیای امروز است، تاکتیکی که تأثیری فوق‌العاده در حمایت از کمپین‌های مختلف دارد.

 

۲- اطلاعات (شما بخوانید: نتایج) شمای کلی فعالیت بازاریابی را تشکیل می‌دهد

اینکه فکر کنید شما باید کاری را در عرصه تبلیغات، بازاریابی یا فروش انجام دهید، کافی نیست و دیگر بازاریابی را به بهترین وجه آن انجام داده‌اید. مدیران عامل، مدیران بازاریابی و … و هر فرد تأثیرگذار دیگری در این عرصه از رده میانی سازمان از بازاریابان اطلاعاتی را قبل، در طی و پس از اتمام کمپین‌های آن‌ها می‌خواهند تا نرخ بازده سرمایه‌گذاری انجام‌شده را ارزیابی کرده و برای حرکت‌های بعدی تصمیم بگیرند.

 

روند بازاریابی

 

۳- موبایل، موبایل، موبایل

بازاریابانی که پیش‌ازاین در دنبال کردن قطار موبایل تنبلی و کوتاهی کرده‌اند، مطمئناً در سال آتی و سال‌های بعدی با ضررهای بسیار زیادی مواجه می‌شوند. تعداد افرادی که بر روی دستگاه‌های قابل‌حمل خود اقدام به‌مرور اینترنت می‌کنند، خیلی وقت است که از تعداد کاربران دستگاه‌های کامپیوتر رومیزی گذشته است. برای خرده‌فروشان، موبایل یک ابزار اساسی است، برای دیگران به‌زودی چنین جایگاهی را پیدا می‌کند. در حالت حداقلی می‌توان گفت که یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای دستگاه‌های موبایل یک ضرورت است و این موضوع می‌تواند شامل اپلیکیشن تا و … هم بشود.

 

۴- درحالی‌که که پخش زنده همچنان کاربرد خودش را دارد، کاربرد ویدئو به حد انفجار می‌رسد

 

۵- استراحتی برای محتوا قابل‌انتظار نیست

۶- اَبَر داده درواقع ابزار کار بازاریابان است



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید