شهر فرش و روزه تبلیغات / نقدی برای شهر فرش


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

شهر فرش و روزه تبلیغات / نقدی برای شهر فرش

دنیای تبلیغات- امیرحسین نوریان-  تبلیغات وسیع از منظر حجم، و متوسط شهر فرش همچنان ادامه دارد و مدام بجای استفاده از این فضا برای برند سازی، خود را یک مجتمع فروش فرش با تخفیف های مختلف اعلام می کند وبه نظر می رسد حتی کوچکترین قدمی برای برند سازی برنداشته و  اگر هم همچین نیتی داشته یا ادعایش را می کند، آیا به آن نزدیک شده؟ این یک سوال ابتدایی در حوزه برند است که شهر فرش برای شما تداعی کننده چیست؟  فکر کنید و اگر توانستید، پاسخی برایش بیابید. آن هم بعد از این همه تبلیغات .

البته قطعا از منظر فروش اتفاقاتی در شهر فرش افتاده که هر فردی با هر مدلی در این ابعاد  تبلیغات با وعده تخفیف و شرایط خاص می کرد، قطعا حداقل دستاوردش همین بود.  پس میزان افزایش فروش برای این بازه بلند مدت تبلیغات، توجیه موجهی نخواهد بود. اما اینکه این فرصتِ جذابِ برند سازی به این شکل عقیم مانده محل تامل است.

این حجم از تبلیغات سراسر تخفیف، حتی با آگهی هایی که ماه رمضانش هم به شدت بوی پول و فروش می دهد، در آینده از منظر برند چه بر سر شهر فرش خواهد آورد؟

آیا مردم از مجتمعی که کلی فضای تبلیغاتی اشغال کرده و جارِ از من بخرید سر می دهد، در ماه مبارک هم بجای یک تبریک خشک و خالی وعده جایزه می دهد و از از المان جذاب ماه ، (که آن هم زاویه هلالش، قربانی ایده ی فروشیِ ساعتش شده) و بر روی بیلبوردش برای زمان خرید و جایزه استفاده می کند؟ که اتفاقا رفتاری ضد برند است.

 

photo_2016-06-07_09-31-40

اینکه با قطع شدن این تبلیغات، فروش شهر فرش تا چه میزان افت خواهد کرد سوالات مهمی است که شهر فرش و تیم های درگیر این پروژه قطعا به آن بصورت بلند مدت فکر خواهند کرد. اینکه اساسا پس از این مدت زمان طولانی تبلیغات این مجتمع قطع نمی شود، نشان از وابستگی شدید فروش شهر فرش به تبلیغات بخاطر عدم برند سازی نیست؟ وجود رقیبی مثل آقای فرش و تبلیغاتش تا چه حد شهر فرش را به چالش کشید که مجبور به افتتاح شعبه دومی در فاصله نزدیک تر شدند؟

 

2015-10-06_00-23-15 2tashodim

با این حال همچنان اعتقاد دارم شهر فرش نه تنها برند نیست که حتی به آن نزدیک هم نشده.  شهر فرش اگر برند شود، لذتش و اعتبارش برای مردم است و از همه از برند بودنش مسرور خواهند بود.  سرمایه ای است که می تواند با برند شدنش غرور مشتریان و مردم را به همراه داشته باشد.

با این تفاسیر، این حجم از تبلیغات و عدم توجه به برندسازی و نگاه صرف به فروش های مقطعی محل تامل است و در دراز مدت آسیب های جدی این مجتمع را تهدید می کند.

خوب است شهر فرش، پس از این همه تبلیغات، مدتی روزه ی تبلیغ بگیرد و کمی فیدبک های دوران بدون تبلیغِ بدون برندسازی را بررسی کند.

نویسنده : امیرحسین نوریان

موسس و سردبیر دنیای تبلیغات
منتقد و تحلیلگر تبلیغات /
مشاور تبلیغات و برندسازی


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید