مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رگولاتوری استرالیا در شکایت خود فیسبوک را متهم کرده که تلاش کافی برای جلوگیری از انتشار پیامهای تبلیغاتی حاوی محتوای دروغین انجام نداده و همین مساله کاربران زیادی را متضرر کرده است.
کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا اعلام کرده که این تبلیغات عمدتاً مروج سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا طرحهای پول ساز بوده و میتواند کاربران فیسبوک را گمراه کند تا تصور کنند پیامهای یادشده مورد تأیید چهرههای مشهور استرالیایی هستند.
بر اساس بیانیه این کمیسیون شکایتی که در دادگاه فدرال ارائه شده نشان میدهد فیسبوک به تداوم رفتارها و اظهارات نادرست یا گمراه کننده توسط تبلیغ کنندگان کمک کرده است.
راد سیمز، رئیس این کمیسیون تصریح کرد: متا مسئول تبلیغاتی است که در پلتفرم خود منتشر میکند و از پیامدهای آن آگاه است. تبلیغات کلاهبردارانه در فیسبوک نمایش داده میشود، اما اقدامات کافی برای رسیدگی به این موضوع انجام نشده است.
کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.