ضعف بازاریابی آی‌تی در تولید محتواهای مورد علاقه مشتریان


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

 طبق یک قاعده قدیمی و مسلم، کارشناسان بازاریابی باید اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار دهند که برای آنها جذاب و سودمند بوده و به اصطلاح ارزشی برای آنها خلق کند؛ اما به نظر می‌رسد ضعف بازاریابی در حوزه آی تی عدم برخورداری کارشناسان مربوطه در تولید این دست از اطلاعات باشد.

 

تحقیقات اخیر شرکت نرم‌افزاری Spiceworks نشان می‌دهد میان آن چه که مشتریان کالاها و محصولات آی‌تی می‌خواهند و آن محتواهایی که بازاریاب‌ها عرضه می‌نمایند، شکاف و گسست عمیقی وجود دارد.

 

به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از وب‌سایت Marketing Tech News، شرکت آمریکایی Spiceworks با بررسی بیش از ۷۰۰ خریدار و بازاریاب آی‌تی به این واقعیت دست یافته است.

 

البته این تحقیق زوایای دیگری از این گسست را نیز روشن می‌سازد.

 

ضعف بازاریابی

 

به عنوان مثال، رسانه‌های اجتماعی اصلی‌ترین کانال انتشار محتوا برای بازاریاب‌هاست ولی فقط ۲۵ درصد مشتریان آی‌تی برای کسب اطلاعات در مورد کالا یا سرویس خریداری شده به این رسانه ها مراجعه می‌کنند.

 

علاوه بر این، اعتماد به این رسانه‌ها نیز در سطح پایینی قرار دارد: کمتر از یک سوم خریداران به آن چه که در لینکدین، توییتر و فیس‌بوک می‌خوانند اعتماد می‌نمایند.

 

در عوض، گوگل و تالارهای گفتگوی مباحث آی‌تی مورد توجه و علاقه این افراد است.

 

اکنون این سوال پیش می‌آید که بازاریاب‌ها چگونه می‌توانند تجربه مشتریان را بهبود بخشند؟

 

پاسخ این پرسش را باید در تولید محتوا و چند و چون آن جستجو کرد.

 

بر اساس این گزارش، بهترین و مفیدترین نوع محتوا برای خریداران آی‌تی عبارت است از: بررسی محصول (۹۹ درصد)، اطلاعات فنی (۹۴ درصد)، دوره‌های رایگان تست محصول (۸۹ درصد) و مقالات آی‌تی (۸۸ درصد).

 

این در حالی است که بازاریاب‌ها معمولاً بر تولید چنین محتواهایی تمرکز ندارند و – به عنوان مثال – فقط ۶۶ درصد آنها تولید «بررسی محصول» را جزو اولویت‌های خود به شمار می‌آورند.

 

مشتریان آی‌تی مایلند اطلاعات جزئی و فنی از کالا یا سرویس خریداری شده در اختیار داشته باشند (۹۰ درصد) ولی فقط نیمی از بازاریاب‌ها به تولید محتواهایی از این دست همت می‌گمارند.

 

بر اساس این گزارش، بازاریاب‌ها اغلب مایلند محتوایی با تصاویر متعدد تولید کنند که در آنها، شرکت سازنده یا صنعت مربوطه توصیف شده است ولی این دقیقاً همان چیزی نیست که مشتریان آی‌تی مشتاق آن باشند که در مجموع این موارد می توان به ضعف بازاریابی در این حوزه بطور کامل پی برد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید