عدم علاقه مخاطبین به دریافت آگهی بر روی موبایل


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

یافته‌های شرکت سشن‌اِم (SessionM) نشان می‌دهد که دارندگان تلفن همراه علاقه چندانی به دریافت آگهی موبایلی از برندها ندارند.

 

به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از وب‎سایت Marketing Land، شرکت مزبور با نظرسنجی از ۶۰۰۰ کاربر تلفن همراه در رابطه با دریافت آگهی بر روی گویش های موبایل به نتایج قابل‌تأملی دست‌یافته است.

 

کمپانی یادشده در تحقیق خود درباره تعداد اپلیکیشن‌هایی موبایلی که مورداستفاده کاربران است، گفته تقریباً ۸۰ درصد کاربران روزانه حداقل با ۴ تا ۶ اپلیکیشن کار می‌کنند.

 

۲۰ درصد افراد گفته‌اند هرروز با ۱۰ برنامه یا بیشتر کار می‌کنند.

 

۲۵ درصد نیز گفته‌اند که در موبایل خود ۱۰ اپلیکیشن یا بیشتر نصب‌کرده‌اند که فقط یک‌بار آن‌ها را مورداستفاده قرار داده‌اند.

 

از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی، سؤال شد که آیا شما موافق هستید بر روی تلفن همراهتان تبلیغات نمایش داده شود؟

 

دریافت آگهی

 

۵٫۲ درصد اعلام آمادگی کردند و ۱۲٫۲ درصد هم گفتند این کار خوب است، به شرطی که این دریافت آگهی از طرف شرکتی باشد که من آن را دوست دارم یا به آن اعتماد دارم.

 

۴۰٫۲ درصد نیز گفته‌اند: هرگز!

 

در مورد دریافت ایمیل از برندها بر روی گوشی‌های موبایل، ۲۵ درصد پاسخ‌دهندگان از عدم تمایل خود خبر دادند.

 

۲۲ درصد هم با دریافت چنین ایمیل‌هایی موافقت کرده‌اند به این شرط که تعداد آن‌ها کمتر از یک ایمیل در ماه باشد!

 

۴۹ درصد هم شرط یک ایمیل یا بیشتر در ماه را قید نموده‌اند.

 

در این نظرسنجی مشخص شد که پوش نوتیفیکیشن (push notification) – یعنی اعلان‌هایی که به سمع و نظر کاربر رسانده می‌شود، حتی هنگامی‌که وی از برنامه استفاده نمی‌کند – موردعلاقه بسیاری از کاربران نیست، زیرا در پاسخ به این سؤال که «آیا دوست دارید برندهای موردعلاقه‌تان، هرچند وقت یک‌بار پوش نوتیفیکیشن‌های موبایلی برای شما ارسال کنند؟» ۱۹٫۶ درصد آن‌ها گفته‌اند: آری، ولی کمتر از یک اعلان در ماه.

 

باقی پاسخ‌ها به این شرح است:

 

۱۴٫۵ درصد: یک‌بار در ماه.

 

۸٫۵ درصد: دو یا سه پیغام در ماه.

 

۹٫۸ درصد: یک پیغام در هفته.

 

۴ درصد: دو پیغام یا بیشتر در هفته، و ۴۳٫۶ درصد هم گفته‌اند که هرگز مایل نیستند برندهای محبوبشان برای آن‌ها پوش نوتیفیکیشن ارسال کنند.

 

با توجه به این داده‌ها و گزارش‌های مشابه دیگر، به نظر می‌رسد برندها و ناشران محتوا باید به‌گونه‌ای دقیق و ظریف از اعلان‌های موبایلی و به‌ویژه پوش نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنند و در این خصوص بسیار کاربر محور (user-centric) باشند.

 


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید