علی بابا و تنسنت در فهرست «بازارهای بدنام» آمریکا قرار گرفتند


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این فهرست شامل ۴۲ بازار آنلاین و ۳۵ بازار فیزیکی است که ادعا می شود به جعل برندها یا نقض قوانین کپی رایت کمک می کنند.

دفتر نماینده تجاری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: برای نخستین بار AliExpress و اکوسیستم وی چت، دو بازار آنلاین برجسته چینی به عنوان بازارهایی شناسایی شدند که به جعل علامت های تجاری کمک می کنند. نام این دو شرکت در فهرست بازارهای بدنام است.

بازارهای چینی آنلاین بایدو وانگپن، DHGate، Pinduodud و تائو بائو نیز در این فهرست قرار دارند. علاوه برآنها ۹ بازار فیزیکی در چین به دلیل تولید، توزیع و فروش کالاهای جعلی در این فهرست قرار گرفته اند.

علی بابا اعلام کرد به همکاری با آژانس های دولتی برای برطرف کردن نگرانی های حفاظت از مالکیت معنوی در پلتفرم اش ادامه می دهد.

تنسنت نیز بیانیه ای مشابه صادر کرد. این شرکت در بیانیه خود به شدت با تصمیم مذکور مخالفت و اعلام کرد برای برطرف کردن این چالش همکاری های لازم را انجام می دهد.

قرار گرفتن در این فهرست به نام شرکت ها آسیب می زند اما هیچ جریمه مستقیمی دربر ندارد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

تعلیق فروش کارخانه تولید تراشه انگلیس به چین
دومین تحقیقات انگلیس از تبلیغات گوگل آغاز شد
ارتقای زیست‌بوم هوش مصنوعی برای بهبود سیاستگذاری و توسعه کسب‌وکار
تامین سرویس‌ مورد نیاز دستگاه‌ها برای اتصال به پنجره دولت هوشمند