فروشگاه های هوشمند – ایده ای برای عدم ترک خودرو


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

در سال های اخیر ثبت اختراعی در رابطه با فروشگاه های هوشمند تحت عنوان Drive Market
توسط یک شهروند روسی به نام Dahir Insaat انجام شده است، که البته هر از چند گاهی به
عنوان ایده جدید در کانال های مختلف تلگرام معرفی می شود.

در مطلب امروز قصد دارم توضیحاتی در این رابطه برایتان منتشر کنم

این سوپرمارکت مفهومی برای استفاده توسط خریدارانی که به شدت از لحاظ زمانی در مضیقه و
تنگنا قرار دارند بسیار مفید و کاربردی به نظر می رسد. در واقع افرادی که از پیاده شدن از خودرو
و پیمودن مسافتی زیاد در محوطه پارکینگ فروشگاه برای داشتن خریدی کوچک وحشت بسیار
زیادی دارند. به نوعی باید گفت این ایده یکی از بهترین راه حل هایی است که در طی سالیان
برای بهبود صنعت خرده فروشی و فروشگاه ها مطرح شده است.

فروشگاه های هوشمند

شاید برای خیلی از ما پیش آمده باشد که انجام یک خرید حتی کوچک را به دلیل لزوم چند قدم
پیاده روی و مثلا طی کردن فضای پارکینگ یک فروشگاه از محل پارک تا رسیدن به محل اصلی
ممکن برای انجام خرید مورد نظر به تعویق انداخته ایم. ورود و استفاده از فروشگاه های
هوشمندی که امکان ورود به آنها با خودرو و انجام خرید بدون ترک خودرو ما وجود داشته باشد،
چنان که مثلا وارد جایگاه پمپ بنزین می شوید و بدون ترک خودرو از مسئول جایگاه درخواست پر
شدن باک خودرو را مطرح می کنید، ایده ای است که در واقع تحت آن با خودرو در کنار طبقاتی
قرار می گیرید که خود بطور خودکار و البته با دستور شما حرکت کرده و به شما امکان بررسی
موجودی محصول و کالا فروشگاه را برای خرید به شما می دهد.

پس از پیدا کردن محصول و یا کالای مورد نظر برای خرید، شما کالای مورد نظر را بر روی یک
تسمه نقاله قرار می دهید که در زیر طبقات محصول در حال حرکت است و کالاهای مورد نظر
شما را به دست صندوق داری می رساند که کالاها را برای شما در یک کیسه یا بسته قابل
حمل قرار داده و هزینه آنها را هم به صورت الکترونیکی و با گرفتن کارت اعتباری شما دریافت می‌کند.

در این روش کل فرایند خرید برای تکمیل شدن شاید به چیزی کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز داشته
باشد و در آن نیازی به ترک خودرو توسط شما نیست که خود به معنای عدم وجود مشکلات پارکینگ خواهد بود.

انبارداری و نگهداری محصولات در فروشگاه های هوشمند

در این ایده در طبقه بالای فروشگاه انبار کالاها واقع شده است. در این بخش کالاها و محصولات
توسط کارکنان فروشگاه دوباره پر شده و امکان خرید محصولات تمام شده توسط متقاضیان جدید
فراهم می شود. در این بخش هم محصولات از طبقات بالا از طریق تسمه نقاله به طبقات
مربوطه هر یک از کالاها انتقال داده شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با این ایده ویدئوهای زیر را ببینید:

ویدئو اول

ویدئو دوم

برچسب ها: drive market, خرده فروشی, خرده فروشی مدرن, فروشگاه های مدرن, فروشگاه های هوشمند, هایپرمارکت


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

پیش از آنکه در یک مصاحبه شغلی در حوزه فروش شرکت کنید …
افشای موقعیت مکانی کاربران به علت نقص تولیدات گوگل
یک کارمند ناراضی در تسلا اختلال ایجاد کرد
الزام جدید رگولاتوری به اپراتورها/ لزوم تایید مشترک در خرید سرویس