مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور
در بخش اول از این مطلب به موضوع فروش و بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی و یا همان فروش اجتماعی اشاره کردیم و موضوع مربوط به فروش از طریق سایت های فروش کالا یا فروش الکترونیک را در این مطلب پی می گیریم:
سایتهای فروش کالا
از چه ابزارهایی برای ایجاد و قدرت بخشیدن به فروشگاه آنلاین خودتان استفاده میکنید؟ امروزه اغلب مدلهای کسبوکارهای الکترونیک بهگونهای برنامهریزیشدهاند که هر شخص علاقهمند به استفاده از این مدلها را قادر به معرفی و عرضه محصولات خودش از طریق آنها به مشتریان و مخاطبان بشمار میکند. به عبارتی در این مدلها شما قادر به استفاده کردن از یک شخص یا گروه سوم، یک بازار آنلاین، بزرگ میشوید تا از طریق آن به ترویج و فروش محصولات خود بپردازید. شاید بهطور خیلی سادهتر بتوان گفت که در این روش قادر به عرضه و معرفی محصول و خدمات خود بر روی سایتهایی از قبیل گوگل، ایبی ebay، bizrate.com، jet.com و یا نمونههای داخلی آنها مثل شیپور و دیوار و . . . میشوید. اگر کسبوکار شما بهطور کل مبتنی بر محصول باشد، استفاده از این مدل کسبوکار با کمترین هزینه و زحمت برای شما ممکن میشود، و مهمتر اینکه کسبوکار شما در هر مرحلهای که قرار داشته باشد، بهراحتی میتوانید به استفاده از این مدل کسبوکار روی بیاورید.
نکته مهم در استفاده از این روش فروش این است که به دلیل از پیش وجود داشتن و شناختهشده بودن زیرساختهای اینچنینی فرصت بسیار مناسبی برای بالا بردن نرخ دیده شدن کسبوکار شما و همچنین برند شما وجود دارد. اما چالشی که در استفاده از این مدل وجود دارد، نرخ بسیار بالای رقابت در آن است. به این معنا که محصول شما در کنار دهها محصول مشابه دیگر از برندها و کسبوکارهای بزرگ و کوچک دیگر قرارگرفته و همراه با آنها به مشتری معرفی میشود که البته برندها بزرگتر و شناختهشدهتر مطمئناً از موقعیت و جایگاه بهتری برای موفقیت برخوردار هستند. اما کسبوکارهای کوچک و متوسط که هنوز باید برای شناخته شدن برند خودشان تلاش کنند، شرایط سختی ازلحاظ قیمتگذاری محصول، جذب مشتری جدید و ارزش ویژه برند در برابر رقبا دارند. خصوصاً این مسئله وقتی بیشتر خودش را نشان میدهد که شما قادر به ارسال و معرفی محصول خودتان در این سایتها بدون هیچ هزینهای هستید و عمدتاً تنها در صورت فروش محصول است که باید درصدی از درآمد کسبشده را به سایت مربوطه بپردازید.
اما سؤالی که در اینجا مطرح میشود، این است که دراینبین کسبوکارهای کوچک و متوسط چطور میتوانند در برابر کسبوکارها و برندهای مطرح به موفقیت دست پیدا کنند؟ پاسخ به آن ساده اما اجرا آنقدری سخت و دشوار است و آنهم استفاده از استراتژیهای منحصربهفرد بازاریابی در معرفی و ترویج محصول و برند و همچنین تولید و عرضه محصولی است که ارزشی واقعی را برای مصرفکنندگان ایجاد میکند.
نتیجهگیری
برای بازاریابی محصول و ایجاد آگاهی نسبت به محصول و برند، استفاده از هر دو گزینه فروش از طریق شبکههای اجتماعی و همچنین سایتهای فروش کالا دارای وزن و ارزش خودشان هستند. آنها باید بهمنظور حداکثر میزان اثربخشی همزمان و در کنار هم مورداستفاده قرار بگیرند، چراکه مکمل یکدیگر هستند به شما کمک میکنند تا یک استراتژی سالم و اثربخش را برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید. پس باید هرروز زمانی هرچند اندک را برای کار کردن بر روی این دو تکنیک ارزشمند کنار بگذارید تا در کمترین زمان نتایج حاصل از آنها را در میزان فروش خود شاهد باشید.
کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.