فهرست شاخص‌های کلیدی در بازاریابی محتوا – بخش سوم و پایانی


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

در ادامه بخش اول از این مطلب ضمن یادآوری شاخص‌های از بخش اول که عبارت بودند از:

۱- زمان باقی ماندن بر روی سایت ۲- بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد ۳- بازدیدکنندگانی که به سایت بازمی‌گردند ۴- مجموع سرنخ‌ها ۵- بانس ریت(نرخ پرش)

در بخش دوم به تعدادی دیگر از شاخص‌های بازاریابی محتوا پرداختم و . . . توضیحاتی را در رابطه با آن‌ها ارائه کردیم که به شرح زیر بودند:

۶- حجم سرنخ‌های ارگانیک ۷- لینک‌های طبیعی ورودی به سایت ۸- مقرون‌به‌صرفه بودن ۹- نرخ نهایی شدن مخاطبین (سرنخ‌ها) ۱۰- نسبت کلیک شدن بر روی فراخوان به عمل‌ها ۱۱- مجموع اشتراک‌گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 

و اما ادامه این شاخص‌ها که در این بخش پایانی به ۶ مورد باقیمانده از آن‌ها پرداخته‌ایم:

 

۱۲- رتبه‌بندی کلمات کلیدی

هدف یک کمپین خوب بازاریابی محتوا لزوماً بهبود وضعیت رتبه‌بندی یا عملکرد آن در نتایج موتورهای جستجو نیست، اما گاهی اوقات این دو مورد دست در دست هم داشته و در کنار هم قرار می‌گیرند.

وقتی بخش‌های مختلف محتوا را بر روی سایت خود منتشر می‌کنید، درواقع در حال افزایش کلماتی کلیدی هستید که به‌صورت بالقوه ممکن است بر اساس آن‌ها در اینترنت جستجو شده و پیدا شوید. در همین حین، اگر اقدام به بهبود خصوصیات لازم برای بهینه‌سازی رتبه این محتوا در موتورهای جستجو بکنید، شانس پیدا شدن و دیده شدن آن‌ها در نتایج موتورهای جستجو را هم افزایش می‌دهید. به‌عبارت‌دیگر این کار شما یک بازی برنده-برنده است.

بنابراین اساساً، اگر از بهترین روش‌های بهینه‌سازی نتایج موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا استفاده می‌کنید، باید شاهد افزایش تعداد کلماتی باشید که برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌شوید و همچنین رتبه‌های بالاتری را در موتورهای جستجو برای خود به دست آورید. دنبال کردن این معیارها روش خوب و مناسبی برای کسب اطمینان از این موضوع است که آیا کمپین‌های شما تأثیر مورد انتظار خودشان را گذاشته‌اند یا خیر؟

 

۱۳- بازدید از صفحات فرود

مجموع کل ترافیک وب‌سایت شما یک معیار بسیار مهم تلقی می‌شود، اما اگر این ترافیک را به یکی از صفحات فرود موجود بر روی سایت خودتان که بازدیدکنندگان در آن‌ها می‌توانند یکی از کارهای مورد انتظار شما (مثلاً مشترک شدن در خبرنامه شما یا خرید یکی از محصولات شما) را انجام دهند، هدایت نکنید؛ داشتن و بررسی هر حجمی از ترافیک برای وب‌سایت به‌طور کل کاری بی‌معنی در نظر گرفته می‌شود.

به همین دلیل، شما نه‌تنها باید کل بازدیدهای انجام‌شده از وب‌سایت خودتان را مدنظر داشته باشید، بلکه باید تعداد بازدیدهای انجام‌شده از صفحات فرود خودتان را هم مدنظر داشته باشید تا مطمئن شوید که بازدیدکنندگان به محل مناسب بر روی وب‌سایت شما هدایت‌شده‌اند.

 

Content_Marketing_Metrics

 

۱۴- منابع خارجی ارجاع به صفحات فرود

۱۵- منابع داخلی ارجاع به صفحات فرود

۱۶- سرنخ‌ها به ازاء هر کلمه کلیدی

۱۷- نظرات خوانندگان


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

پاسخ دهید