فیس بوک باید «گیفی» را بفروشد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اداره رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) اعلام کرد با توجه به یافته‌هایی که نشان می‌دهد ادغام گیفی (Giphy) در فیس بوک میزان رقابت بین شبکه‌های اجتماعی و بازار آگهی‌های آنلاین را کاهش می‌دهد، چنین تصمیمی گرفته است.

گیفی وب سایتی برای ساخت و اشتراک گذاری تصاویر انیمیشنی یا GIF است که فیس بوک در ماه می سال گذشته آن را خرید.

استوارت مک اینتاش مدیر بخش تحقیقات مستقل CMA در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از میلیون‌ها کاربر شبکه اجتماعی محافظت می‌کنیم و همزمان رقابت و نوآوری در بازار تبلیغات آنلاین را گسترش می‌دهیم.

فیس بوک مخالفت خود با این تصمیم را اعلام کرد. سخنگوی شرکت در این باره گفت: ما مشغول بررسی تصمیم‌ها هستیم تمام گزینه‌های پیش رو از جمله درخواست تجدید نظر را در نظر داریم.

رگولاتور رقابت انگلیس در ماه اکتبر متا را به دلیل نقض دستوری که در جریان تحقیقات در مورد خرید پلتفرم گیفی انجام شده بود، ۵۰.۵ میلیون پوند جریمه کرد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

مزایای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین برای حوزه ICT
غرامت ۴ میلیون دلاری برای شرکتی که نظرات کاربران را سانسور می کرد
اسناد ملی استراتژیک کشورها در حوزه هوش مصنوعی بررسی شد
جریمه ۲.۲۵ میلیون دلاری آمازون به علت دستکاری در قیمت محصولات