فیس بوک تبلیغات سیاستمداران انگلیسی را مجاز کرد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  انگجت، سیاست فیس بوک که به سیاستمداران اجازه می دهد آگهی های تبلیغاتی با اطلاعات اشتباه منتشر کنند برای مدتی کوتاه آزمایش می شود. درهمین راستا رسانه های مختلف تایید کرده اند این پلتفرم اجتماعی در هفته های منتهی به برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در انگلیس در ۱۲ دسامبر، اطلاعات موجود در آگهی های تبلیغاتی کاندیداها را بررسی نمی کند.

البته فیس بوک اجازه نمی دهد کاندیداهای پارلمان انگلیس مطالب مروج خشونت یا دروغین را منتشر کنند و مطالب گروه هایی مانندLeave.EU نیز تحت بررسی دقیق قرار می گیرند. اما همچنان رای دهندگان انگلیسی باید مطالبی که کاندیداها منتشر می کنند را با تردید بنگرند.

 اقدام فیس بوک برای بررسی نکردن محتوای آگهی های تبلیغاتی نگرانی هایی را به وجود آورده است. «دامیان کولینز» یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس در این باره می گوید: نباید اجازه داد افراد در ازای پرداخت مبلغی برای انتشار یک آگهی تبلیغاتی، ادعاهای دروغین منتشر کنند. 

هنوز مشخص نیست آیا سیاست فیس بوک مشکلاتی در انتخابات پارلمانی انگلیس به وجود می آورد یا خیر، به خصوص آنکه انتخابات در فاصله زمانی کوتاهی انجام می شود.

اما اگر مشخص شود تبلیغات اشتباه سیاستمداران در روند انتخابات تاثیرگذار بوده است، احتمالا فیس بوک تحت فشار بیشتری قرار می گیرد تا سیاست های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۰ میلادی تغییر دهد.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

نقشه سراسری کیفیت اینترنت طراحی شد
ارسال ۱میلیون و ۲۰۰هزار شکایت از خدمات ارزش افزوده به قوه‌ قضاییه
دستاوردهای پروژه «رگولاتوری خودروهای متصل» ارائه شد
همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه فضایی و شرکت زیرساخت آغاز شد